3 účinné cvičenia na podporu duševného rastu
18. 7. 2017 | Simona

3 účinné cvičenia na podporu duševného rastu

Sebarozvoj
Krásna
Zdravá
Nádherná
Tajomná

Pokiaľ zápasíte s prokrastináciou či nedostatkom motivácie a trápi vás to, ste na dobrej ceste! Ak sa vám zdá, že váš cieľ je akosi ďaleko a nedarí sa vám ho dosiahnuť jediné, čo potrebujete je tréning. Pretože rovnako ako pri cvičení svalov tela, aj tento potrebuje čas, disciplínu a trpezlivosť.

Na to, aby sme dosiahli naše ciele a popri tom využili náš potenciál, čo najlepšie, potrebujeme budovať tzv. ,,mentálne svaly“. Je dôležité, aby ste tieto cvičenia vykonávali každý deň po troche. Je to lepšie a efektívnejšie ako napríklad dva či trikrát do týždňa jednu hodinu.

3 veci, za ktoré ste vďační

Namiesto počítania nepekných, nepríjemných vecí a situácií alebo toho, čo sa nám nepodarilo, skúsme počítať pravý opak. Dokonca aj odborné štúdie dokazujú, že vďačnosť zvyšuje pocit šťastia a zmenšuje úzkosť či depresie.

Spravte aj vy z vďačnosti váš denný rituál, kedy si pred spaním alebo kedykoľvek v priebehu dňa spomeniete na niečo, za čo ste vďační. Od úplných maličkostí a ,,samozrejmostí“ ako je dostatok jedla, voda či strecha nad hlavou až po tie väčšie radosti a úspechy. Je už len na vás, či si založíte denník alebo si na tieto drobné aj väčšie vďačnosti spomeniete. Keď budete toto cvičenie vykonávať denne, stane sa pre vás úplne prirodzené a vám sa životom bude kráčať ľahšie. Prenesiete tak pozornosť na to príjemné a ako sa hovorí: kde dávame energiu, to rastie.

Praktizujte žitie v prítomnosti

Pravda. Snažiť sa zostať silná a motivovaná môže byť ťažšie, keď myslíme len na tú strašnú udalosť, ktorá sa stala minulý týždeň, pri ktorej ste sa tak ohromne strápnili. Alebo myslieť dva týždne dopredu na to, ako sa strápnite znova. Dosť! Jediný moment, kedy môžete zmeniť svoje konanie je práve teraz. Preto je dôležité zamerať a sústrediť sa na to, čo sa deje v danom momente. Žiadne keby,...

Ukradnite si každý deň aspoň 5 minút a sústreďte sa na to, čo sa deje okolo vás. Aké je počasie, aký je vzduch, akú chuť má káva, aký máte pocit v tele,... Toto jednoduché cvičenie vám pomôže lepšie sa sústrediť, čo je v dnešnom uponáhľanom svete obrovský poklad.

 pexels-photo-506349_1500371637.jpg

Žitie akoby

Počuli ste už o tejto technike? Čakanie na to, kedy schudneme, nájdeme vysnívaného partnera a potom budeme šťastné nás len zbytočne oberá o energiu a čas, ktorý môžeme stráviť v radosti a láske. Nečakajte, že vás priatelia pozvú do kina či na večeru. Urobte to sami, pozvite vy ich alebo choďte sama! Tým, že zmeníte prístup a pôjdete do akcie nové emócie a myšlienky vás doženú. Ak cítite smútok, frustráciu alebo beznádej a aj naďalej skláňate hlavu a pozeráte do zeme verte, že vás tak rýchlo neprejde. Namiesto toho hlavu zdvihnite a napnite prsia. Nie, nemusíte sa usmievať, ale ak chcete urobte to. Zmenilo sa niečo? Áno, nálada poskočila aspoň o dva stupne vyššie.

Podobne je to aj so sebavedomím. Čítanie kníh o seba – vedomí a seba – úcte z vás neurobia to, po čom túžite. Skúšajte, malými krôčikmi a choďte do situácií, do ktorých by ste predtým nešla, ale chcela ste. Opýtajte sa samé seba: ,,Čo by urobila mentálne silná osoba? Ako by vyriešila tento problém?“ A konajte.

Ilustračné foto: Pexels.com

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.