Ako využiť chvíle počas menštruácie?
17. 10. 2017 | Paťka

Ako využiť chvíle počas menštruácie?

Každá z nás prežíva menštruáciu inak. Jedny prežívajú všetko úplne normálne, akokeby to bol hocaký deň, iné pociťujú nával rôznych emócií, ďalšie prežívajú neznesiteľné bolesti. Ja patrím bohužiaľ medzi tie, ktoré to silno emočne prežívajú a zároveň trpia bolesťami. Ako si však máme krátiť chvíle počas menštruácie?

Je vedecky dokázané, že ženské telo sa počas menštruácie správa úplne inak ako počas ,,normálnych” dní. Tí vedci, ktorí to skúmali museli byť muži, pretože každá žena vie, že počas menštruácie je jej telo iné. Nafúknu sa nám prsia, bolí nás hlava, zvraciame, sme náchylnejšie na choroby, sme citlivé, podráždené, nervózne, šťastné, uplakané a všetko toto dookola. Čo však môžeme robiť, aby sme aspoň na krátku chvílu zabudli na naše pár dňové problémy?

Tým, ktoré menštruáciu musia prežívať 3 dni v posteli, teple, tichu a tme to síce moc nepomôže, sama som si takýmito problémami prechádzala niekoľko rokov každý mesiac. Ale tie, ktoré tieto dni prežívajú viac menej v pohode, môžu tieto aktivity pomôcť.

Umenie

Počas menštruácie sú naše hormóny také roztopašné potvory. Stále nám menia našu náladu a niekedy mám pocit, že vystriedam 300 nálad počas 1 minúty. Toto sa dá upraviť napríklad umením. Je jedno, či si vyberieme písanie textov, kreslenie, maľovanie alebo vyrábanie rôznych vecí. Pre tie menej zručné to môže byť napríklad písanie denníka alebo vymaľovávanie antistresových omaľovánok. Prinajhoršom ak nepomôže vymaľovávanie, kľudne tie omaľovánky roztrhajte a tak dajte von zo seba všetky emócie.
Tip: mokrý papier sa trhá ťažšie.

 Šport

Ak nemáte umelecké vlohy, skúste športovať. Pohyb dokonca môže skrátiť dĺžku menštruácie, takže sa nebudete až tak dlho trápiť. Môžete si vybrať opäť čo len chcete. Nemusíte sa ísť hneď potiť do posilňovne. Stačí aj jóga na pár minút. Všetko treba robiť s mierou a pri menštruácii to platí dvojnásobne. Jóga, beh, fitness, korčule, bicyklovanie alebo loptové hry. Pri všetkom sa uvoľníte a možno aj zabudnete na to, že máte menštruáciu. Pohybom môžete predísť i bolestiam pri menštruácii. Pri bolestivej menštruácii sa odporúčajú aj dychové cvičenia, pri ktorých sa musíte sústrediť na dýchanie a nie na bolesť. Áno, hovorí sa to ľahko a ťažšie koná, no viem vám z vlastnej skúsenosti povedať, že to pomáha. Ak samozrejme vraciate, radšej ostaňte ležať v posteli.

Práca

Niekedy sme pri menštruácii príliš sebavedomé. To sa môže veľmi pozitívne ukázať v práci. Zrazu viete viesť porady úplne inak ako za ,,bežného stavu”. Alebo sa v kruhu kolegov cítite byť maximálne uvoľnená a šťastná. Ak sa sústredime počas menštruácie na prácu, je 99 % šanca, že uspejeme so všetkým. Všetko si zrazu vieme omnoho detailnejšie predstaviť, naplánovať i realizovať. Sme plné nápadov a kreatívnych myšlienok. Prečo potom neísť za šéfom a požiadať o zvýšenie platu? Alebo aspoň o deň neplateného voľna. Prípadne mu predostrieť nový plán, ktorý by mohol firme pomôcť. Pri menštruácii zo žien vyžaruje určitá energia. Sme sebavedomé ale zároveň viac zraniteľné. Preto si všetko viac všímame a vieme našu prácu vykonať lepšie.

 girls-555657-960-720_1508254989.jpg

Pri nasledujúcej menštruácii už nemusíte zúfať a chodiť napríklad ako ubolená kôpka nešťastia, ale môžete si napríklad nakresliť pekný obrázok, kde vyjadríte svoje aktuálne emócie. Alebo sa choďte prejsť von na vzduch a myslieť na niečo príjemné. Prípadne si ľahnite pod deku a pustite Denník Bridget Jonesovej. 

Ilustračné foto: Pixabay.com

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.