Cyklické chudnutie
6. 8. 2017 | Simona

Cyklické chudnutie

Cvičenie
Krásna
Zdravá
Nádherná

Mnohé z nás sa už pokúšali zhodiť nejaké to kilo na viac. Možno sa vám to aj podarilo, no netešili ste sa zo svojej výhry dlho. Prišlo totiž TO obdobie v mesiaci a volanie čokolády, čipsov a iných pochutín sa nedalo prepočuť.

Prečo máte niekedy chuť vyskúšať bezgluténovú diétu, kedy prvé dva týždne prebiehajú viac menej hladko, no potom toto nadšenie vyprchá a po prvých pozitívnych výsledkoch máte obrovskú chuť na sladké či slané a aj keď sa premáhate a snažíte sa robiť niečo úplne iné, pre svoj kúsok čokoládovej torty by ste bola ochotná prejsť aj 100 kilometrov.

Upozornenie: Každá z nás je iná. Aj jednotlivé fázy môžu u vás prebiehať inak. Preto je potrebné, aby ste sa naučili pozorovať svoje telo, načúvať mu, spoznať ho a naučiť sa ako mu čo najlepšie porozumieť a využiť jeho najvyšší potenciál.

Dynamické obdobie Panny

V tomto čase sme veľmi produktívne, akčné a dynamické. Pokiaľ sme si počas menštruácie niečo naplánovali, teraz je vhodný čas napĺňať naše vízie a dosahovať ciele. Sme plné energie, máme chuť skúšať novoty, nebojíme sa zmien. Preto je práve doba po menštruácii najlepšia na začínanie s chudnutím. Sme motivované, túžime po výsledkoch a všetko chceme rýchlo. Nečakajte a vrhnite sa do chudnutia, skúšania nových (zdravých) receptov. Verte si a buďte plné optimizmu. Vyhýbajte sa rafinovaným cukrom či bielej múke. Skúšajte, či vám vyhovuje paleo štýl stravovania alebo či vaše telo potrebuje niečo iné? Pozorujte, prípadne si svoje zistenia zapisuje. Pomôžu vám v neskorších fázach.

Zmyselné obdobie Matky/ Milenky

Túžime byť krásne, obletované, nebojíme sa pozerať navôkol. Krášlime sa, usmievame, chceme byť v spoločnosti, starať sa o druhých. Doslova žiarime. Keďže prekvitá túžba starať sa nie len o svojich blízkych, ale aj o seba, využite tento čas! Stravujte sa vhodne zvolenými potravinami, jedzte veľa čerstvej zeleniny. Vaša pleť sa vám rozhodne odvďačí!

 pexels-photo_1502008900.jpg

(Ne) Čarovné obdobie čarodejnice...

... alebo aj bosorky. Reč je o čase pred menštruáciou. Môžete, ale nemusíte trpieť syndrómom PMS, ktorý vie nepríjemne potrápiť nejednu z nás. Raz sme plné energie, potom úplne na dne so silami. Rozladené, precitlivené, uhundrané, kritické. No zároveň aj tvorivé. Podľa vlastnej skúsenosti odporúčam byť v tomto období čo najviac súcitná najmä voči sebe. Pokiaľ vás prepadnú obrovské chute na sladké, nemusíte si hneď nadávať. Ani po záchvate žravosti. Telo sa pripravuje na ťažký proces, kedy z maternice odchádza neoplodnené vajíčko. Zbiera preto energiu v podobe jedla. Nepokúšajte váhu, doprajte si niečo sladké, najlepšie vo forme ovocia, medu či orieškov. ,,Mlsnú“ môže vyriešiť aj obyčajný biely grécky jogurt s medom, čučoriedkami/ banánom, orieškami a rozpustenou horkou čokoládou. Ak nemáte chuť na cvičenie, zbytočne sa nepremáhajte. Venujte sa radšej dlhším prechádzam či joge. Tvorte a nerobte nič, čo by ste mohli neskôr oľutovať.

Obdobie Stareny

Počas menštruácie máme tendenciu stiahnuť sa do seba, do svojho vlastného sveta. Je príjemné tráviť čas osamote, so svojimi myšlienkami, v meditácii a len tak byť. Sme unavené, máme potrebu spánku. Niekedy nás napadajú zaujímavé nápady na nové projekty, riešenia a podobne. Zapisujte si ich, ale neriešte. Zvyčajne v prvý deň menštruácie chute vyblednú, uvedomujete si, že so sebou chcete (znova) niečo urobiť a začína nový proces. Nie, nemusíte začínať odznova. Naučte sa prijať svoj cyklus, to, čo vám prinášajú jednotlivé obdobia a využívajte ich potenciál. Ak nemáte chuť a silu necvičte, prípadne zvoľte jemnejšie druhy športu. Chodievajte na prechádzky do prírody.

Ilustračné foto: Pexels.com

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.