Mikropráca, alebo práca z obývačky
14. 7. 2017 | Evuschka

Mikropráca, alebo práca z obývačky

Kariéra
Úspešná
Sebarozvoj
Nádherná

Ste síce mladá, ambiciózna dáma, ale kariéra pre nadnárodnú spoločnosť vám nič nehovorí. Počúvať rôzne otázky v tisíchlavovom gigante neznámych ľudí, ohľadom svojho účesu, vzťahu, nového alebo príliš starého auta, cieľu najbližšej dovolenky. Byť v prostredí ľudí, ktorí si možno pamätajú vaše meno, ale frizúru určite nebolo vašou vysnívanou predstavou. Cena vizáže je vysoká a zostať v pracovné ráno strapatá v teplákoch len tak pri šálke kávy s možnosťou výberu čo s načatým dňom pri horeuvedenom „balíku“ nie je zahrnuté.

Výhody a nevýhody mikropráce

Práca ako výroba šperkov, grafická úprava plagátikov, copywriting, alebo doučovanie nemčiny neznie práve lukratívne, ale človek ich môže robiť podľa svojho časového plánu a tým sa môže pri nich cítiť slobodne . Takýmito prácami sa dá pekne privyrobiť, ale vyžiť z nich vyžaduje už poriadny kus talentu, alebo riadny podnikateľský koncept. Mikropráca by sa dala charakterizovať ako outsorcing mini služieb. Zamestnávateľovi by sa kvôli vysokým odvodom a daniam neoplatilo zamestnávať človeka na trvalý pracovný pomer. Výhodou pre vykonávateľa mikropráce je aj fakt, že mu nevznikajú žiadne povinnosti voči Sociálnej poisťovni, ak má príjem posúdený ako príležitostný príjem v zmysle § 8 zákona o dani z príjmu.

Cieľová skupina

Mikropráca je vhodná úplne pre všetky možné „pracovné“ skupiny. Či ste matka na materskej, študentka, pracujúca na trvalý pracovný pomer, alebo živnostníčka. Či si chcete iba privyrobiť pár eur mesačne, alebo začať seriózne zarábať. Jeden z obľúbených portálov na Slovensku je jaspravim.sk jaudelam.cz v Čechách, ale takéto mikrojoby môžete nájsť aj na sociálnych sieťach v rôznych skupinách.

Ako sa správne prezentovať

Sú dve veci, ktoré sa pri tejto forme zarábania cenia. Vaša prezentácia a referencie. Pretože ak sa budete vedieť dobre prezentovať zvýšite šancu, aby si vašu ponuku všimlo čo najviac záujemcov. Na čo treba myslieť pri vytvorení si svojej prezentácie :

1. Na začiatok stačí myšlienka – nápad, by mal byť originálny a netradičný , mali by ste sa odlišovať od masy. Ak štrikujete veľké farebné svetre, budete musieť nájsť vhodnú modelku a svoje modely čo najlepšie nafotiť najlepšie napríklad v prírode, nájsť pre svoj projekt jedinečný názov a môžete začať s predajom.

2. Nájsť si vhodný portál – aby ste sa mohli správne odprezentovať, nájdite si vhodný web, ktorý vyrieši propagáciu za vás, v prípade nášho príkladu svetrov to môže byť napr. projekt sashe.

3. Čo najpresnejšie špecifikujte – čo najlepšie a čo najkonkrétnejšie špecifikovať čomu sa venujete, čo ovládate, čo je vaša ponuka.

4. Prezentujte sa – výber kvalitných fotiek a textov je rozhodujúci. Gramatické chyby a nekvalitné fotky odradia klienta aj v prípade, že by ste mali svetovú vec.

5. Zdieľajte svoju ponuku – ak je už ponuka vyhotovená nezabudnite dať o nej vedieť aj na sociálnych sieťach. Nech už ponúkate čokoľvek, každý môže byť raz potenciálnym zákazníkom

 fice-notes-notepad-entrepreneur-38556_1500025819.jpg

Referencie

Či sa vám to páči, alebo nie vaša práca bude ohodnotená. Dostane referenciu od užívateľa služby, ktorá vás buď posunie a pomôže vám dostať ďalšie zákazky, alebo nové zákazky pozastaví. Musíte sa snažiť a urobiť prácu najlepšie ako viete, inak sa dlho takýmito mikro prácami neuživíte.

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.