Aké benefity dokáže poskytnúť kreatín ženskému telu?
26. 4. 2023 | PR Servis

Aké benefity dokáže poskytnúť kreatín ženskému telu?

Kreatín, hoci môže niekomu znieť honosne, je bežnou látkou, ktorú si náš organizmus sám vyrába. Dokonca túto aminokyselinu prijímame aj v potrave, a to najviac v mäse. Čo robí kreatín v našom tele? Je známe, že dokáže dodať energiu svalom, preto kreatín vo forme doplnku výživy využívajú najmä športovci.

Mnohé doplnky výživy so sebou nesú akýsi predsudok. Týka sa to najmä žien, ktoré si myslia, že po začatí prijímania proteínov im narastú príliš veľké svaly. Platí to aj o kreatíne. Aké benefity však môže poskytnúť ženskému telu?

Lepší rast svalov

Hoci sa ženy boja, že pri užívaní kreatínu budú vyzerať mohutne, opak je pravdou. Ženské telo neobsahuje také veľké množstvo hormónu testosterónu, ktorý je typickým mužským hormónov. Mnohé ženy musia cvičiť dlhé roky, kým im narastú skutočne veľké svaly. Ak sa snažíte o spevnenie postavy, kreatín tu môže zohrať svoju úlohu - má pozitívny účinok na stimuláciu rastu svalov nezávisle od pohlavia. Práve preto, že ste nežnejšieho pohlavia, sa nemusíte obávať, že by ste sa na druhý deň v zrkadle nespoznala.

Lepšia regenerácia

Chodíte pravidelne cvičiť? Máte problém ráno vstať z postele? Náročné tréningy si vyžadujú o to lepšiu regeneráciu. Unavený a vyčerpaný sval bez energie nevládze fungovať. Keby ste s „neoddýchnutými“ svalmi išli na ďalší tréning, riskujete, že sa vám svaly skutočne začnú ničiť. Práve kvalitné kreatínové prípravky však dodajú svalom dostatok energie nielen počas cvičenie, ale aj počas regenerácie.

Zvládnete dlhšie cvičiť

Chystáte sa na tréning, no cítite, že nevládzete? Máte dve možnosti. Buď skutočne usúdite, že dnes vaše telo potrebuje oddych alebo mu skúsite dopriať fitness doplnok v podobe kreatínu. V dnešnej dobe kreatín zoženiete vo forme prášku, tabliet či nápojov. Určite vám preto nebude robiť problém nájsť tú správnu variantu pre vás. Vezmite legíny, tenisky a vyrazte do posilňovne. Táto zložená aminokyselina môže oddialiť únavu a dodať svalom stratenú energiu. V každom prípade však počúvajte svoje telo. Nie každý deň je určený na cvičenie, niekedy si naše svaly potrebujú oddýchnuť.

shutterstock-1817222102_1682492556.jpg

Zdravotný benefit

Mimo všetkých benefitov kreatínu, ktoré sa týkajú cvičenia a svalov, existuje aj ďalší benefit. Ide o to, že kreatín je ako látka veľmi dôležitá pre mozog. Rovnako ako svaly, aj mozog si pre prácu vyžaduje veľa energie. Ak máme v sebe málo cukru, teda primárny zdroj energie pre mozog, zdá sa nám, že mozog akoby nefunguje. Kreatín má pozitívny vplyv na stimuláciu tvorby dopamínu a fosfokreatínu, ktoré následne vedú k tomu, že mozog má viac energie.

Máte už doma aj vy svoj kreatínový doplnok?

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autorky PR Servis

Ideálne sukne na letné dni: Ľahké tkaniny a materiály
Runy sú špeciálnou energiou vesmíru!
Chcete zaujať svadobným oznámením? Skúste tieto prevedenia
Vypnite „online mode“ hodinu pred spaním
Sedem tipov, ako zachrániť váš vzťah
Pánske šľapky môžu byť aj štýlové! Toto by ste o nich mali vedieť
Zabráňte vzniku vrások
Pociťujete únavu? Berte ju ako impulz k životnej zmene!

Ďalšie články na podobné témy

Najčastejšie chyby, ktoré robíte pri cvičení: Čomu sa vyhnúť?
Prečo je cvičenie ideálna cesta nielen k vysnívanej postave?
Ako byť štíhla a fit – už navždy!
Trápi Vás brušná diastáza? Už nemusí. Máme riešenie!
Čo nesmie chýbať vo vašej domácej posilňovni?
Ako začať cvičiť?
Chcete začať cvičiť? Pridajte sa k týmto ženám!
Cvičíte pre radosť... alebo?