Ako neskončiť po karanténe s kilami navyše?
26. 3. 2020 | Redakcia

Ako neskončiť po karanténe s kilami navyše?

Koľkokrát denne sa vaše nohy vyberú takmer samé k chladničke? A koľkokrát ste pristihli svoje ruky ako v špajze hľadajú niečo sladké pod zub? Ak vám večer nesmie chýbať misa pukancov k filmu alebo iná kalorická dobrota, iste už tušíte, že toto mať dobrý koniec nebude. Ako teda doma nepribrať?

Hovoríte si, že máte málo pohybu a nudu (či stres) potrebujete zaháňať svoju obľúbenou činnosťou – jedením a maškrtením? Povedzte si od dnešného dňa dosť! Toto nie sú prázdniny, ani dovolenka. Naopak, čo budete hovoriť, keď sa s pekným počasím jedného dňa karanténa skončí? Leto nebude čakať, kým schudnete, o chvíľu nám bude klopať na dvere. 

jeshoots-com-ppyoqgszdm4-unsplash-1_1584993046.jpg

Zaveďte si režim

Ste doma a tak sa môžete svojej strave a vyváženému jedálničku venovať naplno. Lepšia príležitosť už nebude. Môžete plánovať, pripravovať, piť dostatok tekutín a dokonca aj cvičiť. Presne tak, už žiadne výhovorky.

Začnite deň poriadne a doprajte si pohár vody. Ak vám nechutí taká obyčajná, ochuťte ju vitamínmi a výživovými doplnkami. Pre tých, ktorí nie sú raňajkové typy postačí následne zjesť menší kus ovocia alebo vypiť smoothie. Deň by ste však mali začať cvičením alebo meditáciou a aspoň niekoľkými cvikmi.

form-7spcor1wwqc-unsplash_1584993051.jpg

Náš tip: riadne sa hneď z rána zapoťte. Internet je plný cvičebných videí alebo celých programov. Zvoliť si viete nielen náročnosť ale aj partie, ktoré chcete precvičovať. Hľadajte cviky a programy, pri ktorých pracujete len s vlastnou hmotnosťou, teda bez nejakých pomôcok. V domácnosti však máte mnoho šikovných predmetov, ktoré vám cvičenie zefektívnia, postačia plastové fľaše s vodou, detská lopta, pevná stolička, lavica, kotúčiky toaletného papiera (ktoré môžete prekladať) a mnoho iného. Samozrejme, podložka na cvičenie, fit lopta, činky či švihadlo sú bonusom na nezaplatenie. 

Po dobrom cvičení si dajte sprchu a teraz už iste budete mať chuť aj na zdravé raňajky. Ideálne sú cereálne kaše s ovocím alebo proteínový ovocný nápoj. Hlavne nezabudnite dodať telu dostatok bielkovín na zotavenie svalstva. 

claudia-crespo-eworvea87j4-unsplash_1584993050.jpg

Naplánujte si ľahký obed a večeru, kde bude základom veľké množstvo zeleniny, prílohy vynechajte. A keď vás poobede začne naháňať chuť na sladké, siahnite po čerstvom alebo sušenom ovocí, hrsti orieškov, kokose alebo chutnom nápoji. Odporúčame kvalitné zelené čaje alebo matchu, ktorá je pri chudnutí výbornou a zdravou voľbou. 

A ako zvládnuť večer?

Plánujte a zásobte sa zdravými maškrtami. Ak môžete, nejedzte už po večeri nič. Samozrejme, nie vždy sa to dá dodržať. Voľte maškrty, ktoré nie sú slané, sladké a mastné. Čo si teda dať? Sušené jablká, nakrájanú mrkvu alebo čerstvé jablká, kaleráb, reďkovky, hlad môžete zahnať aj kúskom syra. 

jan-sedivy-3he3b4r-a08-unsplash_1584993048.jpg

Ako odľahčiť preťažené trávenie?

Na niekoľko dní vynechajte prílohy a chlieb i pečivo. Vďaka pohybu a dostatku vlákniny a tekutín sa vám v priebehu niekoľkých dní uvoľnia črevá, bruško budete mať menej nafúknuté a ráno sa budete budiť s väčšou dávkou energie. 

Ilustračné fotografie: unsplash.com

Redakcia

Tento článok pre vás pripravila naša redakcia. :) 

Ďalšie články od autorky Redakcia

3 otázky, ktoré si o svojom vzťahu teraz určite neklaďte
Poznáte umenie „ničnerobenia“? Treba ho čo najskôr vyskúšať!
Wellness víkend doma: spravte update krásy aspoň raz týždenne!
Venušino okienko: Apríl v znamení lásky
Domáca výzva: bez spodnej bielizne!
Ako poraziť chuť na sladké? Doma je to najťažšie!
Partnerská výzva: objavte svoju najlepšiu verziu
3 druhy detoxov, ktoré môžete začať hneď a všetky naraz!

Ďalšie články na podobné témy

Aj vy ste naleteli? Superpotraviny vám nezaručia zdravší a dlhší život
Ako žrať a nepribrať I.
Ako žrať a nepribrať II.
Chcete schudnúť? Pridajte tieto príjemné veci!
Ako žrať a nepribrať III.: užitočné sacharidy
Ako žrať a nepribrať IV.: Bojíme sa tukov
Prečo by ste nemali chudnúť do plaviek na poslednú chvíľu
Dokonalý jesenný recept na chudnutie: tento veru chutí!

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.