Ako propagovať svoju značku pre začiatočníkov
31. 1. 2019 | Simona

Ako propagovať svoju značku pre začiatočníkov

Všimla som si, že ženy majú tendenciu obchádzať vlastné promo alebo promo ich firmy a podnikania. Je to práve strach, ktorý im bráni posúvať sa a byť lepšie. Boja sa, že budú znieť veľmi ,,narcisticky“ a predsa nás učili, že chvála smrdí. Musíte si však byť vedomé, že aj seba propagácia má svoje výhody a môže vám priniesť možnosti, o ktorých ste do teraz ani nesnívali.

Nie je to ani tak o tom, že neveríme vo svoje silné stránky a to, že dokážeme viesť prosperujúci biznis. Často tento strach pochádza zo stereotypu a presvedčenia, že by sme ako ženy mali byť skromné a príliš sa neukazovať. Muži v biznise, ktorí sa naopak vedia ukázať a vážia si svoje schopnosti a za to čo už dokázali, sú vnímaní ako sebavedomí a úspešní. Prečo je to tak?

Niektoré ženy môžu mať strach aj z toho, že nie sú ,,dostatočne ženské“, pretože vedia ako efektívne riadiť firmu, ale aj svoj vlastný život... A to nie je hanba. Túto schopnosť ste do vienka nedostali len tak a preto by ste sa ju mali naučiť správne využívať. Nebojte sa samy seba ak v sebe túto vlastnosť máte prirodzene. Nepotlačujte sa.

1. Zviditeľnite sa

Aké sú vaše silné stránky?

Neviete?

Za čo dostávate komplimenty od okolia? To, že budete kráčať s hlavou sklonenou a umárať sa v tom, že nič neviete vás určite nikam neposunie. Nesnažte sa svoje talenty skryť mávnutím ruky so slovami: ,,to vie predsa každý“ a ,,to nestojí za reč.“ Často si svojich schopností nie sme vedomé a berieme ich ako samozrejmosť. Druhí vás tak ale vnímať nemusia. Čo ak pre niekoho práve kvôli svojmu talentu predstavujete veľkú inšpiráciu?

Aby ste sa zviditeľnila, musíte nechať svoje skryté talenty a schopnosti žiariť. Nebojte sa hovoriť, keď budete mať príležitosť. Hovorte o svojich plánoch a stratégiách, ktoré by ste rada implementovala. Nečakajte, kým sa vás niekto spýta na váš názor.

Ak máte introvertnejšiu povahu alebo pracujete sama pre seba, riešením by mohlo byť vytvorenie si konta na LinkedIn, na ktorom budete zdieľať napríklad svoje články z oblasti, ktorej sa najviac rozumiete a v ktorej chcete alebo už ste začali podnikať. 

Ak máte možnosť, zapojte sa do dobrovoľníckych organizácií, kde môžete naplno využiť svoje schopnosti a získať skúsenosti a kontakty.

2. Vytvorte komunitu

Sociálne siete vás dnes zavedú kam len budete chcieť. Avšak ani toto nebude úplne zadarmo. Bude vás to stáť čas a niekedy aj sebazaprenie, ale v konečnom výsledku (a so správnym strategickým plánom) vám to prinesie výsledky. Povedzme si to takto: v dnešnom svete kto nie je online, nežije. Táto smutná pravda má ako všetko svoje mínusy, ale aj plusy. Jedným z nich je jednoduchá propagácia aj z pohodlia domova. Preto vytvorte skupinu s názvom, ktorá najlepšie vystihuje váš biznis. Môžete začať s vytvorením biznis konta na Facebooku alebo Instagrame, prípadne si vytvorte webovú stránku, ktorá vás bude reprezentovať a teda slúžiť ako portfólio pre možných zákazníkov.

 photo-1521710446362-717356348466_1548925423.jpg

Zdieľajte obsah, deľte sa o svoje náhľady na danú problematiku. Zapájajte sa do diskusií a nadväzujte kontakty s ľuďmi, ktorí sú  z rovnakej alebo blízkej oblasti v ktorej podnikáte aj vy.

3. Buďte k dispozícii

Keď ste si už vytvorili kontá na sociálnych sieťach je čas začať byť aktívny a nie len pasívne sledovať dianie dúfajúc, že sa niečo stane. Nestane.

Odpovedajte na otázky ľudí z vlastnej skúsenosti, podporujte ich. Ak ste o podobnom probléme napísali článok, poskytnite im link, kde si o danej problematike môžu prečítať viac.

Ponúknite nejakú službu zadarmo. Vymyslite súťaž, zapájajte ostatných užívateľov, dávajte otázky a tí, ktorých vylosujete dostanú ponúknutú cenu. Vyžiadajte si od nich spätnú väzbu ak vám ju budú ochotní dať. Budete si tak vedomí prípadných nedostatkov a zároveň aj kvality produktu/ služby, ktorú ponúkate.

Spôsobov propagácie vlastného biznisu je určite omnoho viac. Dnešný svet nám ponúka neuveriteľné možnosti. Chcete ich využiť? Aké metódy používate vy na propagáciu svojej firmy? Podeľte sa s nami aj s ostatnými o vaše postrehy. Poďme sa navzájom inšpirovať!

Ilustračné foto: Unsplash.com

Simona

Mať zmysluplný cieľ je pre mňa dôležité rovnako ako spoznávanie ďalekého, ale aj blízkeho sveta. Nové podnety, ,,farby" či kultúry sú pre mňa inšpiráciou nie len v písaní, ale aj v bežnom každodennom živote.

Ďalšie články od autorky Simona

Dlhé vlasy rýchlo? Tu je pár tipov!
Kľúč k spokojnému partnerstvu - existuje vôbec?
Detailný návod ako sa (konečne) MAŤ RADA
Vaginálne mapovanie – čo to PREBOHA je?
Otázky, ktoré posunú váš vzťah ďalej
Zabudnite na jednorazové žiletky – pomôžte prírode!
Prečo je také ťažké nájsť DOBRÝCH priateľov?
Nečakané činitele v domácnosti spôsobujúce stres

Ďalšie články na podobné témy

Katarína Němcová: K čomu sú vám milióny, keď nevidíte v svojej práci hlbší zmysel a nebaví vás
Psychológovia tvrdia, že úspešní podnikatelia majú tieto 4 osobnostné črty
Ako začať podnikať popri dieťati
Návrat do práce po materskej - ako sa s ním vysporiadať?
Markéta Kopčilová: Verím v silu prirodzenosti
Práca z domu
Dobrovoľní, digitálni nomádi, alebo sedím si na pláži a zarábam aj po 40-ke
Ako ne/zarábať na internete

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.