Ako si posilniť imunitu? Máme pre vás pár tipov
25. 11. 2022 | PR Servis

Ako si posilniť imunitu? Máme pre vás pár tipov

Imunitný systém pracuje každý deň, aby ochránil telo pred rôznymi baktériami, vírusmi, mikróbmi a parazitmi. Nepodceňujte svoje sily a chráňte sa. Ochoreniam sa najlepšie vyhnete, ak si vybudujete silný imunitný systém. Dbajte na zdravý životný štýl! Tu máme pre vás pár tipov, ako si obrniť imunitu.

1. Dostatok spánku

Spánok a imunita sú úzko prepojené. Nedostatočný alebo nekvalitný spánok je v skutočnosti spojený s vyššou náchylnosťou na choroby. Kvalitný odpočinok môže posilniť vašu prirodzenú imunitu. V prípade, že už vás choroba lapila a ste odkázaní ostať doma, najlepším liekom pre vás je spánok – práve oddych pomôže imunitnému systému lepšie bojovať s chorobou. Dospelí by sa mali snažiť spať aspoň 7 hodín alebo viac každú noc, zatiaľ čo mladiství potrebujú 8-10 hodín a mladšie deti a dojčatá až 14 hodín. Ak máte problémy so spánkom, skúste obmedziť dobu pozerania sa na obrazovku pred spaním. Modré svetlo, ktoré vyžaruje z vášho telefónu, televízie alebo počítača môže narušiť váš prirodzený cyklus bdelosti a spánku.

2. Správny a zdravý jedálniček

Potraviny rastlinného pôvodu, ako je ovocie, zelenina, orechy, semená a strukoviny, sú bohaté na živiny a antioxidanty, ktoré vám poskytnú prevahu nad škodlivými patogénmi. Antioxidanty v týchto potravinách pomáhajú znižovať zápal. Vláknina živí váš črevný mikrobióm alebo komunitu zdravých baktérií vo vašom čreve. Zlepšuje imunitný systém, čím pomáha brániť vstupu vírusov a baktérii do tela tráviacim traktom. Ovocie a zelenina sú bohaté na živiny, ako je vitamín C, ktorý zvyšuje vstrebávanie železa, prispieva k normálnej funkcií imunitného systému a k zníženiu miery únavy a vyčerpaniu.

3. Zdravé tuky

Zdravé tuky, ako napríklad olivový olej a losos, môžu posilniť imunitnú odpoveď vášho tela na patogény znížením zápalu. Hoci zápal na nízkej úrovni je normálnou reakciou na stres alebo zranenie, chronický zápal môže oslabiť váš imunitný systém. Olivový olej je vysoko protizápalový, je spojený so zníženým rizikom chronických ochorení, ako sú srdcové choroby a cukrovka. Jeho protizápalové vlastnosti môžu navyše pomôcť vášmu telu v boji proti škodlivým baktériám a vírusom spôsobujúcim respiračné ochorenia.

4. Cvičenie

Hoci dlhodobé intenzívne cvičenie môže oslabiť váš imunitný systém, mierne cvičenie a pohyb mu môžu dopomôcť. Pravidelné cvičenie môže zmierniť zápal a pomôcť vašim imunitným bunkám pravidelne sa regenerovať. Medzi ľahké a mierne cvičenia patrí chôdza, bicyklovanie, beh, plávanie a ľahká turistika. Väčšina ľudí by sa mala snažiť aspoň o 150 minút pohybu týždenne.

5. Zostaňte hydratovaní

Hydratácia vás nemusí chrániť pred choroboplodnými zárodkami a vírusmi, ale predchádzanie dehydratácii je dôležité pre celkové zdravie. Dehydratácia môže spôsobiť bolesti hlavy a narušiť váš fyzický výkon, koncentráciu, náladu, trávenie a funkciu srdca a obličiek. Tieto komplikácie môžu zvýšiť vašu náchylnosť na choroby. Aby ste zabránili dehydratácii, mali by ste denne piť dostatok tekutín, aby bol váš moč bledožltý. Najlepšia je voda, pretože neobsahuje kalórie, prísady a cukor. Aj keď čaj a ovocná alebo zeleninová šťava tiež hydratujú, je najlepšie obmedziť príjem ovocných štiav a sladených čajov kvôli vysokému obsahu cukru. Vo všeobecnosti by ste mali piť, keď ste smädní, a prestať, keď už smäd nemáte. Denne vypite aspoň 2 – 2,5 litra tekutín.

6. Žiaden stres

Zbavenie sa stresu a úzkosti je pre zdravý imunitný systém kľúčové. Dlhodobý stres podporuje zápal a nerovnováhu vo fungovaní imunitných buniek. Najmä dlhotrvajúci psychický stres môže potlačiť imunitný systém. Medzi činnosti, ktoré vám pomôžu zvládať stres, patrí meditácia, cvičenie, písanie denníka, jóga a počúvanie hudby.

Enzýmy pre zdravý životný štýl aj počas zimy !

Enzýmy sú nenahraditeľnou súčasťou biochemických procesov v tele. Bez týchto molekúl by reakcie v ľudskom tele prakticky nemohli prebiehať.

e-enzym-3d-model-90-kapsli-f-zprava-1_1669455728.jpg

Vyskúšajte napríklad novinku – výživový doplnok Wobecare Enzym od výrobcu Wobenzymu*. Tento doplnok obsahuje flavonoid rutín  a vysokoaktívne enzymatické zloženie pozostávajúce z prírodného pôvodu – bromelaín (proteolytický enzým získaný z ananásu) a trypsín (proteolytický enzým živočíšneho pôvodu prirodzene vyskytujúci sa u cicavcov). Wobecare Enzym je jednoduchý na užívanie – postačia iba 3 tobolky denne. Technológia „Enzyme-shield“ (enzýmový štít) zaručuje ochranu enzýmov v tobolkách pred pôsobením žalúdočných štiav a predĺžené uvoľňovanie v tenkom čreve. Doplnok môžete užívať dlhodobo bez prerušenia na základe vašich potrieb. Wobecare Enzym je výživový doplnok z prírodných zdrojov na vnútorné použitie. Viac informácii na www.wobecare.sk

*Starostlivo čítajte písomnú informáciu pre používateľov. Wobenzym je liek na vnútorné použitie

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autorky PR Servis

Neviete sa dočkať leta? Spríjemnite si čakanie dovolenkovými tipmi
Prečo je vinylová podlaha skvelá voľba?
Prejavy a riešenia problémov s ohrievacím telesom práčky
Čo si obuť počas prebiehajúcej zimy? Tri tipy na štýlovú obuv
Tri dobré rady, ktoré vám uľahčia písanie bakalárskej práce
Medzi najobľúbenejšiu tieniacu techniku patria rolety. Viete prečo?
Chcete si doma tlačiť kvalitné fotografie? Akú tlačiareň si vybrať?
Záhrada ako z magazínu

Ďalšie články na podobné témy

Črevo nepatrí len tráveniu. Jeho funkcia je oveľa väčšia!
Oslabená imunita: Ako sa vyhnúť neželaným problémom?
Nadbytok či nedostatok? Ako viem, že mám zinku tak akurát
Fantastický zelený smoothie Dity von Teese
Škola volá, skúšaná bude aj imunita. Vedci radia ako sa dá vyhnúť častým OČR
Návrat do kolektívu je rizikový
Turistický tip na blížiacu sa zimu: Spoznajte čaro skialpinizmu!
Tipy, ako pomôcť deťom lepšie zvládnuť začiatok školy