Ako si udržať zdravú chrbticu aj pri sedavom zamestnaní?
22. 10. 2022 | PR Servis

Ako si udržať zdravú chrbticu aj pri sedavom zamestnaní?

Ľudské telo je ako stvorené na pohyb, no požiadavky dnešného sveta ako keby ignorovali tento fakt. Ráno si sadneme do auta, potom si sadneme k počítaču, cez obed si sadneme k stolu, no a večer na gauči pred telkou tiež nie je unikátnym spôsobom trávenia voľného času. Ak chodíte do posilňovne, je to chvályhodné, no krutou pravdou je, že pravdepodobne to nestačí na prevenciu zdravotných následkov sedavého životného štýlu. Máme pre vás niekoľko tipov, ktoré vám môžu pomôcť pri udržiavaní zdravého stavu chrbtice aj pri sedavom zamestnaní.

Doprajte si masáž

Zdraviu prospešné relaxačné rituály, ako napríklad masáž alebo sauna mnohí zaraďujú do kategórie luxusu, ktorý si môžu dovoliť len raz za čas. V dnešnom svete ale pre ľudí so sedavým zamestnaním by mali byť bežnými aktivitami. Zdá sa vám to prehnané? V ideálnom svete by ste denne nesedeli viac ako 1-2 hodiny. Pri práci v kancelárii v reálnom živote je to ale oveľa viac. To znamená, že aj kompenzácia by mala byť intenzívnejšia.

Investovať do takejto formy relaxácie sa oplatí v prvom rade kvôli zdraviu, no môže vám to ušetriť aj peniaze, ktoré by ste minuli neskôr na nápravné intervencie a lieky proti bolesti, v najhoršom prípade stratili v období práceneschopnosti.

image2-1_1666854505.jpg

Našťastie dnes je masáž bežnou službou, ktorá nie je výsadou obyvateľov veľkých miest. Dôležité je zveriť sa do rúk odborníkov. Pred tým, než si ľahnete na masážnu posteľ, spravte si menší prieskum a skúste nájsť rôzne možnosti. Využite online pomoc, do svojho prehliadača len zadajte službu, ktorú hľadáte a vaše mesto, napríklad masáže Košice. No a nie je jedno ani to, akú masáž si vyberiete, veď okrem klasickej máte na výber ešte rôzne typy, napríklad Tradičnú čínsku masáž, športovú masáž alebo centrum Amija ponúka aj reflexnú masáž chodidiel, medovú masáž a ďalšie.

SM Systém má blahodarné účinky

Pokiaľ sa pohybujete vo svete športu a chodíte na skupinové tréningy, tak určite ste sa už stretli so slovným spojením SM Systém. Za svoju popularitu nevďačí len univerzálnosti pre všetky vekové kategórie a úrovne, ale i tomu benefitu, že okrem posilňovania sa sústreďuje na nápravu chrbtice, prevenciu a redukciu bolestí. Ako to uvádza internetový portál Dajsadokopy.sk, toto cvičenie je vhodné aj pri akútnych stavoch sprevádzaných bolesťou, dokonca aj po operácii.

SM Systém by sme najjednoduchšie mohli vysvetliť tak, že je kombináciou prvkov fyzioterapeutického zákroku a kondičného tréningu. Zameriava sa na celý pohybový aparát, ale najmä na chrbticu. Keďže má silnú preventívnu silu, pre ľudí so sedavým životným štýlom je ideálny. Okrem mnohých benefitov na fyzické zdravie vplýva na psychické rozpoloženie, pravdepodobne aj cez relaxáciu všetkých svalov tela.

image3-1_1666854504.jpg

Seďte zdravo

Dbajte na správne držanie tela. Zainvestujte do kúpy ergonomickej stoličky alebo požiadajte svojho zamestnávateľa o výmenu, ak tá vaša nie je vyhovujúca. Je dobré, ak tento kus nábytku sa prispôsobuje zakriveniu driekovej oblasti chrbtice. V tomto vám môže pomôcť aj malý vankúšik na podopretie. Obrazovku nastavte tak, aby jej horná časť sa nachádzala približne vo výške očí. Pokiaľ používate stolný počítač alebo máte samostatnú klávesnicu, monitor umiestnite vo vzdialenosti dĺžky paže. Predlaktia by pri písaní mali byť položené na stole v pravom uhle. (Ak pracujete iba na laptope, toto opatrenie, žiaľ, nie je realizovateľné.) No a venujte pozornosť aj svojim chodidlám, ktoré by mali byť v kontakte s podlahou, resp. mali by byť položené na kancelárskej opierke.

image4-1_1666854504.jpg

Hýbte sa vždy

Využite každú príležitosť na pohyb. Doprajte si aspoň krátku ľahkú rannú rozcvičku každý deň. Namiesto výťahu používajte schody, no a keď si objednávate jedlo, namiesto kuriérskej služby využite radšej svoje nohy. Postavte sa, prechádzajte sa po kancelárii alebo na čerstvom vzduchu, keď telefonujete. Ani na meetingoch nemusíte sedieť. Čo tak dať si pracovné stretnutie v parku alebo na mestskej promenáde? No a pokiaľ využívate hromadnú dopravu, vždy vystúpte o 1-2 zastávky skôr. Uvidíte, stav vašej kondičky sa zázračne zlepší aj napriek počiatočným ťažkostiam a zdanlivo neprekonateľnej lenivosti.

Zdroj fotiek: Freepik.com

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autora PR Servis

Kabelky crossbody a ich praktické vlastnosti
Najmódnejšie farby sandálov - tieto modely budú trendy v roku 2024!
Nízke libido – prirodzený stav alebo problém? Čo ovplyvňuje sexuálny apetít a ako ho zvýšiť?
Guess tenisky: Praktickosť a elegancia v jednom
Arganový olej Orient House
Niacínamid: zázračný vitamín B3 pre krásnu a zdravú pleť
Posilňovanie panvového dna bez cvičenia? Áno!
Na ceste ku zdravšej pokožke a vlasom

Ďalšie články na podobné témy

Trápi vás bolesť chrbta alebo bolesť svalov? Vieme, ako sa jej zbaviť
Ako začať cvičiť?
Chcete začať cvičiť? Pridajte sa k týmto ženám!
Ako sa cvičí jóga v Malackách
Najčastejšie chyby, ktoré robíte pri cvičení: Čomu sa vyhnúť?
Výhody rebrín na cvičenie a prečo si ich zadovážiť do domácnosti
Prečo je cvičenie ideálna cesta nielen k vysnívanej postave?
Prevencia proti problémom s chrbticou je dôležitá v práci aj v posteli