Dobre sa vyspite. Schudnete ľahšie!
30. 1. 2020 | Redakcia

Dobre sa vyspite. Schudnete ľahšie!

Ako ste sa v noci vyspali? Nie, nejde nám ani tak o dĺžku spánku ako o jeho kvalitu. Vyspali ste sa dobre? Nabrali energiu? Ak je vaša odpoveď áno, tak ste práve urobili účinný krok pri chudnutí. A nielen pri ňom!

Spánok je mimoriadne dôležitý a ovplyvňuje mnoho procesov v našom tele. Napriek tomu sa o neho neraz veľmi aktívne pripravujeme. Nielen pitím rôznych kofeínových či teínových nápojov v nevhodnom čase ale i ponocovaním či nesprávnymi návykmi, ktoré nám potom bránia zaspať dostatočne včas, aby sme sa do rána stihli kvalitne vyspať. 

annie-spratt-52aaixwovi0-unsplash_1580334660.jpg

Dajte si to do záväzkov

Možno patríte k obrovskému množstvu žien, ktoré sa rozhodli, že tento rok sa im už skutočne podarí do leta schudnúť zopár kíl a že sa budú aktívne snažiť o zdravší životný štýl. Zatiaľ čo študujete správne potraviny, vyberáte výživové doplnky a najlepšie cviky vo fitku, neraz možno ani netušíte, že jeden element je v celej rovnici viac než dôležitý. 

Áno, kvalitný spánok je doslova kľúčový! Prečo vlastne? Z mnohých dôvodov. Ak je vašou snahou viac zdravia, energie, pozitívnej nálady a ideálne aj pár kíl dolu, mali by ste si spánok plánovať (a dodržiavať!) s rovnakým úsilím ako napríklad návštevy v telocvični či množstvo sacharidov v obede. 

Počas spánku môže vaše telo odpočívať a hlavne sa venovať mimoriadne dôležitej regenerácii. To oceníte hlavne ak ste mali pocit, že po všetkom tom cvičení nevidíte žiadny progres. Odpočinok má však vplyv aj na váš imunitný systém a procesy ovplyvňujúce hmotnosť vo vašom tele. Áno, práve tu môže byť kľúč k nedostatku vašej energie a sklonom siahať po kalorických potravinách plných rýchlych cukrov. Spoznávate sa?

 stil-q3lk8piyaqo-unsplash_1580334967.jpg

Ak sme vás presvedčili, že viac kvalitného spánku je aj vašou prioritou, je potrebné spomenúť ako sa k správnemu spánkovému režimu dostať. Zvážte, či ste spokojná so svojim matracom, vankúšom či posteľnou bielizňou. Ich výmenou môžete svoj spánok výrazne zlepšiť. Možno vám pomôže zmena dispozície nábytku v spálni a tiež záväzok (pozor, toto môže byť náročné), že večer už nebudete zapínať žiadne elektronické zariadenia. Tento typ relaxu na večer či noc skutočne nie je dobrý. 

Hľadajte pomoc v prírode

Jedným z vynikajúcich prostriedkov zlepšujúcich spánok a zaspávanie je tma. Taká tá pravá, ako sa hovorí „tma ako v rohu“. Dôsledné zatemnenie miestnosti či tvárová maska na spanie vám môžu mimoriadne pomôcť. Samozrejme, buďte trpezlivá, výrazné zlepšenie nenastane hneď prvý večer, ak však doprajete svojmu telu čas, prestaví sa na nový režim a čoskoro začne pracovať vo váš prospech.

Náš tip: Bylinky, tinktúry a čaje. Známym pomocníkom sú napríklad valeriánske kvapky. Skúsiť však môžete aj bylinné zmesi na uvoľnenie a upokojenie, mierne cvičenie pred spaním alebo ešte lepšie, dobré milovanie. 

Ilustračné fotografie: unsplash.com

Redakcia

Tento článok pre vás pripravila naša redakcia. :) 

Ďalšie články od autorky Redakcia

Ako dobre poznáte svoj mobil? Postarajte sa o svojho miláčika!
Chirurgická oceľ: tieto šperky si rozhodne zamilujete!
Rozhovor týždňa: Šťastie je výsledkom tvrdej práce
Podľahnete v roku 2020 magickej dvojke?
Pijete rastlinné mlieka? Ktoré sú k prírode najšetrnejšie?
Viete vniesť do svojho domova pozitívnu energiu? Tento trik zaberá!
Už ste to vzdali, alebo to tento rok zvládnete? My totiž vieme ako!
Krásne obočie za pár minút: Ako si ho správne upraviť?

Ďalšie články na podobné témy

Nečakané činitele v domácnosti spôsobujúce stres
Prečo by si mali ženy pospať v práci?
Neviete ako ďalej a ste s rozumom v koncoch? Nechajte si poradiť od svojho srdca
Začiatok nového roka bez chorobného odkladania vecí
Nové "ja" v roku 2018. Ako zmeniť svoj život k lepšiemu!
Frustrácia ako začiatok niečoho nového
Môže byť človek úplne voľný ako vták? Áno, ale nesmie sa báť svojich temných stránok
Psychopati nemôžu byť vyliečení. Pozrite si dôvody!

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.