Koniec záchvatovému prejedaniu
6. 11. 2017 | Simona

Koniec záchvatovému prejedaniu

Dostanete príšernú chuť na svoju obľúbenú pochutinu. Je to horšie ako keď ste do niekoho zamilovaná. Myšlienka na maškrtu vám neschádza z mysle, nech sa snažíte akokoľvek zamestnať. A keď si ju napokon dáte, aby ste sa zbavili čudného pocitu neviete sa dojesť...

Aj vy to poznáte? Príde obdobie, kedy si proste neviete povedať dosť. Odpozorovala som, že prejedanie a chute na nezdravé pochutiny prichádza vtedy, keď nie som vyspatá, následne ma zožiera únava či vyčerpanie, prípadne som v strese a riešim niečo nepríjemné.

,,Prvý krok k rozlúšteniu dôvodu vášho prejedania je uvedomiť si, čo ho spôsobuje“.

1. Nediétujte

S vidinou úspešného úbytku váhy vidia mnohé z nás spásu v jedení prevažne zeleninových šalátov. Áno, zelenina je nízko kalorická a obsahuje mnohé prospešné živiny dôležité pre naše zdravie, no pokiaľ váš šalát neobsahuje sacharidy, dodávajúce energiu a bielkoviny, dôležité pre správne fungovanie mozgu a svalov, budete sa čoskoro cítiť skleslo a pochopiteľne hladno. Telo bude potrebovať viac ,,paliva“ a tak dochádza k prejedaniu. Preto do svojho šalátu pridajte napríklad vajíčko na tvrdo, fazuľu, kúsky morčacieho mäsa, oriešky alebo kvalitný syr.

2. Žite v prítomnom okamihu – sústreďte sa len na jedlo

Aj vy zvyknete obedovať, keď máte čas? Pri počítači, pri čítaní, pri kontrolovaní mailov,...
Tak s tým okamžite prestaňte! V okamihu, keď sa jedlo dostane do žalúdka, žalúdok dostane signál, že je plný a my automaticky prestaneme jesť. To sa však v prípade nesústredenosti nedeje, čo dokázali aj vedecké výskumy. Vypnite všetky rozptyľovače a prichystajte sebe a svojej rodine chutnú večeru (alebo zájdite do reštaurácie). Nielenže sa prehĺbia vaše vzťahy, užijete si chuť jedla a nebudete mať potrebu sa prejedať.

3. Pite dostatok vody

Aj nedostatok tekutín môže spôsobovať pocit hladu. Verte mi, toto mám vyskúšané na vlastnej koži. Pokiaľ mám pri sebe aspoň pohár vody, na jedlo ani nepomyslím. Často krát sa mi stalo, že to nebol hlad, čo som cítila, ale len obyčajný smäd. Ak vám voda ,,nechutí“, skúste do nej pridať napríklad mätu. Dokonalé vás osvieži a prekabáti chute na maškrtenie.

salami-2645403-960-720_1509956563.jpg

4. Nenechajte sa vytočiť

Po ťažkom dni často zablúdime do chladničky alebo tajnej zásoby so sladkosťami, aby sme sa cítili aspoň na chvíľu v pohode. Často krát si to ani neuvedomujeme. Ak aj vy dôjdete k tomuto bodu, zastavte sa. Naozaj potrebujete jedlo len kvôli tomu, že ste mali ťažký deň v práci? Vytočil vás niekto? Ak dôjdete k záveru, že práve toto je dôvod, pokúste sa odreagovať inak. Napustite si vaňu, zapnite obľúbenú hudbu a tancujte. Prípadne sa zabaľte do teplej deky, uvarte čaj a pozrite si film, ktorý ste už dávno chceli vidieť.

5. Zatočte s nudou

Určite to poznáte. A nie, necíťte sa preto zle. Prejedanie môže byť aj emočného rázu, kedy potrebujete ,,zaplniť“ prázdno, v tomto prípade nudu. Z času na čas príde aj nuda. Ale pokiaľ viete ako s ňou zatočiť... ak už siahate po maškrtách, niekoľko krát sa zhlboka nadýchnite a choďte na krátku prechádzku. Alebo zavolajte kamarátke, zacvičte si, spíšte si zoznam, čo chcete skúsiť, podniknúť a plňte si ho! Potom vás prejedanie spôsobené nudou nezaskočí. 

Simona

Mať zmysluplný cieľ je pre mňa dôležité rovnako ako spoznávanie ďalekého, ale aj blízkeho sveta. Nové podnety, ,,farby" či kultúry sú pre mňa inšpiráciou nie len v písaní, ale aj v bežnom každodennom živote.

Ďalšie články od autorky Simona

Dlhé vlasy rýchlo? Tu je pár tipov!
Kľúč k spokojnému partnerstvu - existuje vôbec?
Detailný návod ako sa (konečne) MAŤ RADA
Vaginálne mapovanie – čo to PREBOHA je?
Otázky, ktoré posunú váš vzťah ďalej
Zabudnite na jednorazové žiletky – pomôžte prírode!
Prečo je také ťažké nájsť DOBRÝCH priateľov?
Nečakané činitele v domácnosti spôsobujúce stres

Ďalšie články na podobné témy

Musela som skončiť WHOLE30 – Prečo???
Bezlepková diéta? Odmení sa vám tisíckrát!
Na slovenský trh vstupuje prémiová značka vody GLACÉAU smartwater
Aj vy ste naleteli? Superpotraviny vám nezaručia zdravší a dlhší život
Kokosový vs. olivový olej. Ktorý je lepší?
8 najväčších diétnych omylov, ktorým sa treba vyhnúť
Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie X
3 jesenné polievky, ktoré zahrejú telo a pohladia dušu

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.