Najčastejšie chyby, ktoré robíte pri cvičení: Čomu sa vyhnúť?
27. 9. 2021 | PR Servis

Najčastejšie chyby, ktoré robíte pri cvičení: Čomu sa vyhnúť?

Cvičenie je pre naše telo prirodzené. Na to, aby dobre fungovalo a nič vás zbytočne nebolelo, potrebuje pravidelný pohyb. Je jedno, či mu ho dáte vo forme chôdze, behu alebo cvičenia vo fitness centre. Keď sa však rozhodnete, že budete cvičiť s vlastnou váhou alebo činkami, dajte si pozor na začiatočnícke chyby. Mohli by spôsobiť rôzne zdravotné problémy.

Nedostatočné rozcvičenie tela

Rozcvička je základom celého cvičenia. Rozprúdime si pomocou nej krv v žilách a telo pripravíme na namáhavý tréning. A síce mnohí o jej dôležitosti vedia, akosi na ňu zabúdajú alebo ju úplne ignorujú.

Pred každým tréningom by ste mali zaradiť 10 – 15 minútové rozcvičenie, kedy sa dobre ponaťahujete a mierne si poskáčete. Rozcvičku si viete navrhnúť sami, podľa rôznych cvikov na internete. Prípadne sa držte odborníkov a profesionálov. Tí vám poradia, aké cviky sú pre vás vhodné.

Rozprúdenie tela a jeho naťahovanie by malo byť súčasťou tréningu. Oblečte si fitness oblečenie, pripravte sa na tréning a začnite cvičiť. 

Nesprávna technika

Každý cvik má určitý spôsob a techniku, ako ho predvádzať a robiť. Väčšina je jednoduchá a je len málo pravdepodobné, že by ste niečo pokazili. Na druhej strane, sú tiež cviky, ktorých technika je zložitá a komplikovaná. Preto by ste sa pred ich cvičením mali poradiť s odborníkom.

Pri nesprávnom predvádzaní cvikov sa môže stať, že si niečo zablokujete alebo posuniete. Nehovoriac o tom, že vám na nohu alebo ruku môže padnúť činka.

Množstvo kardio cvičenia

Kardio cvičenie je skvelé. Zahrejete sa pri ňom a pomôže vám efektívne a rýchlo schudnúť. Problém je ale v tom, že ak cvičíte len kardio, váha sa vám bude udržiavať veľmi ťažko.

Pri kardiu spaľujete len vtedy, keď cvičíte. To znamená, že po tom, ako opustíte fitness centrum, sa telo dostáva do bežnej fázy fungovania. Spaľuje len minimum kalórií. Ak však zakomponujete do svojho cvičenia aj posilňovanie, vytvoríte si svalovú hmotu. Vďaka nej budete spaľovať ešte dlho po tom, ako sa osprchujete a prídete domov.

Nevhodné vybavenie

Kvalitné vybavenie je polovicou úspechu. Pri nakupovaní siahnite po pánskom alebo dámskom športovom oblečení z funkčných materiálov. Nezabúdajte ani na obuv, dostatočne veľkú športovú tašku a ďalšie doplnky. K nim sa radí napríklad potítko, fľaša na vodu či fitness hodinky.

Vyhnite sa zbytočným chybám

Začiatočnícke chyby dokážu spôsobiť veľa problémov. Vyhnite sa im kvalitným fitness oblečením dámskym, dobrou technikou a správne zvolenými cvikmi. Zabudnite na úrazy a iné komplikácie.

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autorky PR Servis

Predaj výrobkov z dvora. Čo by ste mali vedieť?
Úprava vody zabezpečí zdravšiu vodu v našich domácnostiach
Viete ako postupovať, ak chcete korektne ukončiť pracovný pomer?
Majiteľ značky BANDI ďakuje zdravotníkom a venuje im darček vo forme zľavy 50 percent
Tipy: Na čo myslieť pri kúpe auta?
Výhody rebrín na cvičenie a prečo si ich zadovážiť do domácnosti
Medová vzpruha z lesa
Dokonalé selfie? Takto sa to podarí

Ďalšie články na podobné témy

Ako začať cvičiť?
Chcete začať cvičiť? Pridajte sa k týmto ženám!
Ako sa cvičí jóga v Malackách
Športujeme v tuhej zime
Cvičíte pre radosť... alebo?
Nosenie venušiných guličiek - športová aktivita, do ktorej sa jednoducho zamilujete
Cyklické chudnutie
Cvičme v rytme zábavy - bungee workout

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.