Petr Kopčil: Problém ľudí je to, že nie sú pripravení na úspech.
7. 12. 2018 | Bohumila

Petr Kopčil: Problém ľudí je to, že nie sú pripravení na úspech.

Témy ako podnikanie, úspech, marketing, branding, PR, online komunikácia... sú lákavé nie len pre mužov, často tento svet priťahuje aj ženy. Vo svojom okolí mám mnoho žien, mamičiek i začínajúcich podnikateliek, ktoré sa touto témou zaoberajú, poprípade ich láka. Už dlho som sa chystala vyspovedať môjho kolegu, obchodného partnera, "šéfa" aj kamaráta, ktorý stojí za mnohými úspešnými projektami, a zároveň je ľudský a úprimný, čo si na ňom cením najviac. Pripravili sme pre vás spolu inšpiratívny rozhovor na mnohé témy, veríme, že vás zaujmú. Príjemné čítanie. 

Toto bude asi úplne odlišný rozhovor, už len tým, že nie si žena, ale verím, že viacerým ľuďom otvoríš oči. Takže začneme klasicky tým, kto vlastne si, predstav sa, prosím, naším čitateľkám.

Ahoj Bohunko, pozdravujem ťa a tvoje Nádherné čitateľky. Viem, že máme veľmi málo času na to, aby som sa predstavil, moje myšlienky, nieto všetky firmy a projekty. Takže záleží, kde začneme naše rozprávanie, pretože okrem iného som aj tvoj kolega v rámci spoločnosti LR Health & Beauty, pretože stojím kompletne za marketingom a stratégiami celého projektu Helou!. Čo je prirodzene obrovský projekt, ktorý beží už niekoľko rokov, ale o tom neskôr. Takže možno dôjde aj na makeupy, módu, zdravie a obchod. To, čo je však najdôležitejšie v mojom súčasnom živote je fakt, že som vizionár, kreatívec, milujúci manžel a otec dvojčiat, som veľmi šťastný človek. Bytosť naplnená láskou, pochopil som tajomstvo „prečo“ som na planéte. To aby som ti odpovedal „na prvú dobrú“, ale aj tak ti to asi takto nebude stačiť, a úprimne ani mne.  

To znie zaujímavo, pokračuj, prosím.

Dnes môžem konečne povedať, že som profesionál v marketingu a svete reklamy. Ale aby som toto mohol povedať úprimne a reálne, musel som si to v priebehu 20 rokov skutočne odpracovať, mať prax. A aj tak stále viem „prdlajz“, stále sa niečo nové „učím“. Ten proces je nekonečný, je to sranda. A napriek tomu – dnes si akýkoľvek expert založí profil na LinkedIn, napíše si tam, že je „social ninja“ (naozaj si to tam napíšu! ) a je vybavené. Ilúzia dokonalého človeka pre spoluprácu je na svete. Mám okolo seba niekoľko takých ľudí, kedy žasnem, čo si trúfnu o sebe napísať, holt, papier znesie všetko. Aj ten digitálny priestor. Nechápu, že najväčšieho podvodu sa dopúšťajú sami na sebe, že si klamú do vrecka. Ale ja im to nemám za zlé, stačí, aby prišlo na lámanie chleba, na reálny projekt a je po srande. Hneď sa ukáže, kto je kto. Business je business.

To znie dosť... realisticky. Tak súčasne, ale v čom teda podnikáš?

Základom všetkého je naša multimediálna spoločnosť Firestarter s.r.o.,, potom naša druhá firma, ktorú rozvíjam s manželkou Markétou. Musím dodať, že som spolumajiteľ v ďalšej firme, mám prsty vo viacerých vlastných i partnerských projektoch, a to ma veľmi baví. Nedokážem robiť iba jednu vec, to v mojom prípade vôbec nepripadá do úvahy. Som narodený v znamení barana, a to je viac ako autentické pre toto znamenie – energia, dynamika, ťah na bránku, prirodzená autorita, leader.

231_1544196768.jpg

Ty nesedíš jedným zadkom na dvoch stoličkách...  to je priamo showroom nábytkárskej firmy :-)

Vieš, nikdy som nebol zamestnanec, a to je základ môjho života. Musel som sa postarať o seba, ale aj o ďalších okolo mňa. Takže neviem, čo je to zamestnanecká istota, dovolenka, voľno – to je pre mňa rozdiel, proste čas, kedy nie si v práci? Mám tvrdé baťovské korene, Zlín, kde som sa narodil a vyrastal, ma logicky, poznamenal. Tu ľudia odjakživa makali, dreli, a to je dôvod, prečo toto mesto a jeho „spirit“ bol výkladnou skriňou Európy. Pracujem, pretože ma to baví. Objavil som svoj talent, svoje poslanie na planéte Zem, dôvod mojej existencie. To rozvíjam, to ma baví.

Ako si sa k tvojmu podnikaniu dostal? Viem, že máš za sebou úspešné umelecké obdobie, ale to nie je to, čo dnes robíš, alebo?

Cesta do bodu, kde som dnes je celoživotný proces. Mám 38 rokov, takže som ešte veľmi veľmi mladý a ešte len som pochopil a prijal životné princípy, ktoré aplikujem do svojho života. A to je, okrem iného aj otázka viery. Začal som v mladom veku s hudbou, takže od 15. rokov som bol členom hip hopovej kapely, ktorú som zakladal, od 17. rokov som bol v televízii s vlastnou hudobnou show, od 19. rokov som dostal ponuku z rádia, kde som pôsobil 16 rokov bez prestávky. Divadlo, film, novinárčina, online svet, čokoľvek, čo som si zobral do hlavy. Sila myšlienky funguje! No a keď to poviem v číslach, bol som 20 rokov na DJ tour – bez prestávky. Šialené, že?

Ja viem, pre veľa ľudí je to niečo ako splnený sen, ale zabudnite na to, je to psychicky a fyzicky veľmi veľmi náročné zamestnanie. Myslím tým, keď robíte showbusiness. Tým sa dnes myslí počet lajkov, folowerov, sabskrejbov a podobných nezmyslov. Nie, to nie je skutočný showbusiness, to je ilúzia a cesta do pekla. Úlohou profesionálov je sociálne siete vedieť vytvoriť, nielen používať. Malo by to platiť aj pre samotných užívateľov, ale to je zatiaľ vec vzdialenej budúcnosti.

Takže si tvoj úspešný svet showbusinessu vymenil „iba“ za business?

Bolo to tak krásne obdobie! A je dobre, že píšem v minulom čase, pretože som dnes mentálne, alebo ak chceš ľudsky úplne inde. Úprimne, nevrátil by som sa do tých starých koľají ani omylom. Odpovedať na listy a e-maily fanúšičiek, autogramiády, cestovanie po Českej a Slovenskej Republike za moderovaním, hraním, DJovaním.. uffff.. s humorom hovorím – Nie, ďakujem, radšej knihu! Ale pozor! To bola naozaj brutálna škola života, mal som obrovský čas sa v praxi naučiť také veci, ktoré vás žiadna bežná škola, kurz a nedajbože nejaký pubescentný YouTuber v kurze „ako byť slávny“ fakt nenaučí. Zobral som si z tohto životného obdobia to, čo má pre mňa hodnotu a zmysel. Všetko, čo som vyhodnotil ako dobré som potom ešte raz prehodnotil a upravil do moderného použitia a dal tomu svoj vlastný punc humoru. Nutne som nasadil asi 1000x vyššiu latku kvality, a to je to, čo je dnes môj business. Úprimne ďakujem za všetko, čo  mi život hodil do cesty. A tak to bolo a je, to všetko už niekoľko rokov kupujú v našich službách a produktoch klienti Firestarter od Anglicka po Bulharsko.

181_1544196772.jpg

Chceš mi povedať, že  si „hodil do koša“ 20 rokov života v médiách? Len tak, zo dňa na deň?

V decembri 2014, tesne pred Vianocami som sa pred ôsmou hodinou večer rozlúčil s poslucháčmi, poďakoval im, že ma počúvali. Tak ako každý iný deň, akurát, že vtedy to bolo naposledy. Áno, všetci z toho boli „paf“, iba ja a moja žena sme vedeli, že je to to najlepšie, čo sa mohlo stať. Nebolo treba sa na to nejako špeciálne chystať, ani psychicky, ani inak. Človek musí poznať svoje limity, mať „klapku“ povedať si „stačilo“. Nič som nestratil, veľmi veľa som získal. Ale veď to poznáš, to môžeš vyhodnotiť až po rokoch. A ako som už povedal, posunulo ma to o obrovský krok vpred, po ľudskej aj podnikateľskej stránke. Pretože moje podnikanie, či sa jedná o nahrávacie štúdio alebo produkčnú spoločnosť Firestarter, tie už boli spustené dávno. Musel som sa rozhodnúť, buď budem naplno podnikať na svojom alebo dodávať služby iným médiám. A to rozhodnutie bolo logické. Dnes máme vlastné profesionálne médiá.

Ty máš jedno zo svojich osobných hesiel: Viem kto som, čo chcem a kam idem. Vystihuje ťa to najlepšie?

V celku áno. Rovnako ako Stretnúť, poznať a pochopiť. Mám rád aj to, že problém ľudí je to, že nie sú pripravení na úspech. Vidíš, tu sa tiež odrážajú tie staré baťovské heslá. Ale tieto som si vymyslel sám, nie sú to múdra z internetu. Podstatné je vedieť si povedať, že tam kam idem sa mení. Vyskúšaj si hlúpo, tvrdohlavo držať kormidlo lode a ísť stále rovno „za svojim cieľom“. Vieš, čo sa stane? Narazíš do inej lode, pokiaľ neuhneš. Pokiaľ ti uhne iná loď, máš šťastie, ale narazíš do nejakého ostrovčeka alebo prístavu. Zdar. Človek musí vedieť vyhodnotiť, kedy má zmeniť kurz. Ja som chcel byť odjakživa archeológ, našťastie ním nie som, ale pretože milujem hrady, stredovek, tak dnes je aj toto môj job. Vyhrali sme výberové konanie pre Národný pamiatkový ústav a natáčame špeciálny projekt Minútová história, ktorý bude mať premiéru v roku 2019. Takže áno, je dôležité mať sny, plány, vízie, ale treba všetko vedieť prispôsobiť tu a teraz. 

Zdá sa, že si objavil svoje životné poslanie, čo by si poradil ostatných na ich ceste k podobnému zisteniu, že to, čo robia je správne.

Nechcem, nemôžem nikoho poučovať. Môžem dávať iba svoje životné príklady, čo aj robím, či už sú to rôzne prednášky pre študentov stredných škôl, alebo keď ma pozvú na rozhovor do televízie, na festival atď. všetkým sa snažím odovzdať myšlienku, že sme na planéte pre tieto dôvody – objaviť svoj talent, rozvíjať svoj talent, byť šťastní. To je môj základ všetkého konania, potom už nie je čas, priestor, záujem škodiť, ubližovať, ničiť. Potrebujem v živote iba tvoriť, rozvíjať, vymýšľať.

141_1544196763.jpg

No a tak treba vznikol aj projekt Helou! S tvojou manželkou, že?

Presne tak, pred rokmi, keď odchádzala na materskú dovolenku, mali sme pracovné stretnutie. A aby som to skrátil, vyšla z toho geniálna myšlienka, ktorá dodnes prepája takmer 1 000 LR partnerov. Edukujeme, prezentujeme, predávame. Náš magazín čítajú tisíce ľudí mesačne, čo je fajn, pretože každý, kto pochopí naše hodnoty, hodnoty Helou!, má našliapnuté k úspechu a harmónii v živote. S nami si môže každý vytvoriť svoj vlastný životný štýl.

Otázka na záver, čo by si doporučil ženám ohľadom marketingovej sebaprezentácie v online prostredí?

Každá žena musí zostať autentická, to je základ. Vidím to s odstupom rokov na mojej žene, ktorá pochádza z Moravských Kopaníc, podhorí Bielych Karpát. Je to dosť drsný kraj, tam sa veci hovoria tak ako sú, hovorí sa priamo. Nedokážem si predstaviť, že by som z nej mal vymodelovať nejaký "sladký marketingový produkt". Nie, nie je to možné, je autentická, sama sebou, a preto jej to funguje. Druhá vec je, že mi načúva, nechá si poradiť, a trebárs aj po roku povie - áno mal si pravdu, teraz je ten správny čas tvoj nápad uviesť do života. Ak sú medzi čitateľkami teraz ženy, ktoré sú pripravené na úspech, ozvite sa mi! Môžem vám zásadne pomôcť vpred s profesionálnou prezentáciou vašej značky, firmy, služby, produktu i osobnosti. Medzi našich klientov patria okrem iného Vodafone, O2, holding Synot, INOTEC GmbH, OOCR Malá Fatra, W & H Austria GmbH, Vinprom Troyan AD ... a môžete aj vy! Nerozhoduje veľkosť firmy, ale veľké myslenie. Reklama a marketing nie je náklad, ale investície do vás samotných. Podporujeme to, v čom ste najlepší!

Bohumila

Zakladateľka a "mama" portálu. Zaujíma sa o osobný rozvoj, motiváciu, takisto je technologický geek. Miluje kvalitnú kozmetiku a oceňuje úprimný dialóg. Motto: Kde je vôla, tam je cesta. 

Ďalšie články od autorky Bohumila

Nájdi svoje PREČO
Automatická kresba
S úsmevom získaš viac!
Katarína Molnárová: „Manažuj svoju energiu, nie svoj čas“
Alexandra Vrábelová: „Krása nie je náhoda“
Dobre vyzerať je vyjadrením rešpektu voči spoločnosti
Natália Šultysová: Nakoniec som pochopila, že je oveľa dôležitejšie počúvať svoju intuíciu
Ako vyčistiť špinavý matrac alebo sedačku?

Ďalšie články na podobné témy

Zuzana Nohálová: Fascinujú ma ženy, ktoré lámu predsudky
Hoplea: Na "čo keby" sa v živote nehrá!
Andrea Trávničková: Naučila som sa, že v akomkoľvek rozhodnutí je vždy kus dobra
Markéta Kopčilová: Verím v silu prirodzenosti
Zuzana Jánošíková: Vychádza mi, že tu a teraz mi je najlepšie.
Ako si nájsť dobrú prácu po štyridsiatke
Martina Valachová: Zaujímavé je, že keď sa pevne rozhodnete a veríte si, tak vám aj vesmír pomôže
Miroslava Horňáková: Nerealizovaný sen vždy bude len snom

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.