Pomôžte vlasom prirodzenou cestou
16. 1. 2022 | Redakcia

Pomôžte vlasom prirodzenou cestou

Mnoho ľudí vníma skvelo vyzerajúce vlasy ako znak zdravia a krásy. Ako každá iná časť tela, aj vlasy potrebujú rôzne živiny, aby boli zdravé a rástli. Napriek tomu, že na rast vlasov vplývajú rôzne faktory ako vek, genetika a hormóny, kľúčový je optimálny príjem živín.  Vlasy dokážu prezradiť o zdraví človeka veľa. Je potrebné si dávať pozor na príjem tých správnych živín, aby nie len vlasy, ale aj telo bolo zdravé. Aké vitamíny je potrebné denne prijímať, aby boli vlasy zdravé a krásne ? Pozrime sa na to.

Vitamín A

Vitamín A (retinol, kyselina retinová) je živina dôležitá pre zrak, rast, delenie buniek, reprodukciu a imunitu. Taktiež má antioxidačné vlastnosti,  ktoré môžu chrániť vaše bunky pred účinkami voľných radikálov . Tie vznikajú, keď vaše telo trávi jedlo alebo je vystavené tabakovému dymu. Ako môžeme vidieť, všetky bunky potrebujú vitamín A pre rast. To pochopiteľne zahŕňa aj vlasy, najrýchlejšie rastúce tkanivo v ľudskom tele. Vitamín A totiž pomáha kožným žľazám vytvárať mastnú látku nazývanú kožný maz. Maz hydratuje pokožku hlavy a pomáha udržiavať vlasy zdravé.

Vitamín A sa nachádza v mnohých potravinách, ako je špenát, mliečne výrobky a pečeň. Keďže vitamín A sa tvorí z betakarotén, ďalšími prospešnými zdrojmi sú práve potraviny bohaté na túto látku, ako je zelená listová zelenina, mrkva a melón. Odporúčaná denná dávka vitamínu A je 900 mikrogramov (mcg) pre dospelých mužov a 700 mcg pre dospelé ženy.

Biotín

Jedným z najznámejších vitamínov pre rast vlasov je vitamín B nazývaný biotín.  Ten je nevyhnutný pre tvorbu mastných kyselín a glukózy, ktoré telo využíva ako palivo. Je tiež dôležitý pre metabolizmus aminokyselín a sacharidov. Nedostatok biotínu je zriedkavý. Ak sa však vyskytne, môže viesť k kožnej vyrážke, vypadávaniu vlasov, vysokej hladine cholesterolu v krvi a srdcovým problémom. Biotín sa nachádza v rôznych potravinách vrátane pečene, karfiolu, lososa, mrkvy, banánov, sójovej múky, obilnín a kvasníc. Obsah biotínu v potravinách sa znižuje varením a konzervovaním. Samotné vitamíny nenahradia kvalitnú stravu a nedodajú energiu. Vaše telo potrebuje ďalšie látky nachádzajúce sa v jedle, ako sú bielkoviny, minerály, sacharidy a tuky. Samotné vitamíny nemôžu fungovať bez prítomnosti iných potravín.

b-siberian_1642348161.jpg
Náš tip: Výživový doplnok s betaínom, vitamínom B6, kyselinou listovou, a vitamínom B12.

Vitamín C

Vitamín c je živina, ktorú vaše telo potrebuje na tvorbu krvných ciev, chrupaviek, svalov a kolagénu v kostiach. Vitamín C je antioxidant, ktorý pomáha chrániť vaše bunky pred účinkami voľných radikálov.Poškodenie voľnými radikálmi môže blokovať rast a spôsobiť starnutie vlasov. Vitamín C je silný antioxidant, ktorý pomáha chrániť pred oxidačným stresom spôsobeným voľnými radikálmi. Vaše telo potrebuje vitamín C na vytvorenie proteínu známeho ako kolagén – dôležitej súčasti štruktúry vlasov. Taktiež pomáha vášmu telu absorbovať železo ( minerál potrebný pre rast vlasov). Pretože vaše telo nedokáže vyprodukovať vitamín C, musíte ho prijať zo stravy, napríklad citrusové  plody, bobuľovité ovocie, zemiaky, paradajky, paprika, kapusta, ružičkový kel, brokolica a špenát.

Zinok

Zinok sa považuje za základnú živinu, čo znamená, že telo si ho nedokáže vyrobiť ani uložiť do zásob. Z tohto dôvodu musíte získať neustály prísun prostredníctvom stravy. Zinok je potrebný pre mnohé procesy vo vašom tele ako syntéza bielkovín, imunitná funkcia a čo je najdôležitejšie, rast a vývoj. Vďaka zinku dokážu vlasy rásť a prirodzeným spôsobom opraviť poškodené vlasové vlákno.  Pomáha tiež udržiavať správne fungovanie mazových žliaz okolo folikulov.

Vypadávanie vlasov je bežným príznakom nedostatku zinku.  Napriek tomu, že mnohé štúdia odporúčajú suplementáciu zinku výživový doplnkami, je potrebné zvážiť odporúčaný denný príjem. Z tohto dôvodu môže byť lepšie prijímať zinok z celých potravín. Medzi potraviny s vysokým obsahom zinku patria ustrice, hovädzie mäso, špenát, pšeničné klíčkytekvicové semienka a šošovica. Odporúčané denné množstvo zinku je 8 miligramov (mg) pre ženy a 11 mg pre dospelých mužov.

 zinok-siberian-1_1642347845.jpg

Náš tip: «Elemvitals. Zink with siberian herbs» je vyvážený komplex, nevyhnutný na podporu normálneho stavu kostí, vlasov, nechtov a kože; tiež prispieva k ochrane buniek pred oxidačným stresom. Zinok spolupôsobí pri zaistení normálnej funkcie metabolizmu uhľohydrátov, syntéze DNA a bielkovín a prispieva k udržaniu normálnej hladiny testosterónu v krvi. Meď napomáha normálnej funkcii imunitného systému a energetického metabolizmu.

Redakcia

Tento článok pre vás pripravila naša redakcia. :) 

Ďalšie články od autora Redakcia

Letná starostlivosť o pleť - Ako pripraviť pleť na horúce dni
Letná romantika – Ako udržať vášeň a romantiku v dlhodobom vzťahu
Chudnutie do plaviek - Ako na to efektívne a zdravo?
Ako začať podnikať online, keď som mama malých detí?
DOD Centrum pohybu FitRužinov
Vianočná súťaž, ktorá poteší vaše srdce
Príbeh Markíza Moda Italiana: Rozhovor s Monikou Nemčokovou
Ako nosiť dámske členkové topánky: 6 nápadov na outfit na rok 2024

Ďalšie články na podobné témy

Wobenzym s nami už 30 rokov
Dva tipy na užitočné doplnky výživy, ktoré by ste mala vyskúšať
Vitamín D a deti: Čo by mali rodičia vedieť?
Omega 3 pre zdravie detí je kľúčovou zložkou jedálnička
Dajte stopku detským chorobám. Tu sú tipy ako si s nimi poradiť
Nadbytok či nedostatok? Ako viem, že mám zinku tak akurát
Afty dokážu u detí narobiť problémy. Viete ako sa im vyhnúť?
Vitamíny každý deň, ale fruktózu s mierou