Každý z nás sa snaží v živote uspieť. Oblasti, v ktorých sa o to snažíme, sa rôznia. Nie vždy sa darí ísť si za svojimi cieľmi rýchlo a jednoducho. Táto cesta nie je vždy priamočiara. Má plno zákrut a skrytých nástrah. Preto, aby sme z cesty nevybočili a nevzdali sa, často pomáhajú pozitívne vzory. Najčastejšie je ním Steve Jobs, či iní multimilionári, vizionári. Psychológovia si na nich posvietili a zistili, v čom sú výnimoční a čo robia inak.
Pozrite sa na to, čo objavili.
Poukázala na to švajčiarsko-nemecká štúdia z roku 2013, v ktorej sa tvrdí, že zamestnanci sú skôr špecialisti a podnikatelia zase generalisti.
Ľudia, čo založili nejaký podnik, majú rozsiahli súbor zručností. Veď napokon musia zvládnuť mnoho úloh nevyhnutných pre podnikanie.
K tomuto tvrdeniu sa pridáva aj ekonóm Stanfordskej univerzity Edward P. Lazear. Zistil, že študenti MBA na Standforte navštevujúci viac predmetov a majúci viac rôznych pracovných skúseností, neskôr začali podnikať v niečom vlastnom. Následná nemecká štúdia tieto výsledky zopakovala.
Okrem toho, ich sieť vzťahov je veľmi rozmanitá. Výhodné je to najmä na štart podnikania. Preto, ak túžite rozbehnúť niečo vlastné, rozširujte okruh svojich známych, priateľov. Nechajte sa inšpirovať.
Skúste začať robiť niečo iné, než doposiaľ. Napríklad začnite navštevovať hodiny angličtiny či iného jazyka. Ak máte nejaké hobby, spojte sa s ľuďmi s podobnými záujmami. Nielenže vás to nabudí pozitívnou energiou, ale aj vás to inšpiruje k ďalším krokom. Získate kontakty, ktoré neskôr pravdepodobne v podnikaní využijete. Hoci o tom teraz možno ani len netušíte.
Podľa psychológa a držiteľa Nobelovej ceny, Daniela Kahnemana, je sebavedomie skutočne dôležité. Podnikanie vyžaduje špeciálny typ ľudí, ktorí sú schopní čeliť riziku. Pokrok vo svete je spôsobený falošným optimizmom niektorých ľudí.
Ľudia začínajúci podnikať si nemyslia, že čelia nejakej nevýhode, a preto riskujú. Oni si totiž myslia, že ich podnikanie na 100% uspeje.
Štúdia Purdue Univerzity z roku 1988 poukázala na to, že 33% z 3000 podnikateľov stopercentne verilo na úspech svojich podnikov. A podľa štúdie z Univerzity Houston (1997) si podnikatelia myslia, že môžu zabrániť tomu, aby sa čokoľvek zlé stalo ich podniku.
Dokonca si podnikatelia myslia, že budú žiť dlhšie než ostatní (hovorí o tom štúdia z Erasmus University Rotterdam z roku 2013). Niekedy takáto prehnaná sebadôvera môže hraničiť až s narcizmom.
Ilustračné foto: Pexels.com
Aj vy ste naleteli? Superpotraviny vám nezaručia zdravší a dlhší život
Kolagénom vyriešite mnoho problémov
Prečo neplatí jednoduché: Mysli pozitívne?!
8 tipov ako sa zbaviť kíl bez zbytočného trápenia
Ako na strašiaka s názvom strie?
Cvičenie neformuje len telo: TOTO bude bonus navyše!
Skvelé recepty na domácu horúcu čokoládu. A zima nemá šancu!
Novoročné ciele: Ako si ich nastaviť a konečne nezlyhať!
Ako začať podnikať popri dieťati
Novoročné ciele: Ako si ich nastaviť a konečne nezlyhať!
Ako propagovať svoju značku pre začiatočníkov
Markéta Kopčilová: Verím v silu prirodzenosti
Práca z domu
Kamila Slašťanová: Nikdy som sa nebála robiť veci, ktorým som verila.
Poznáte ju? Huda Kattan je kráľovná Instagramu v beauty svete!
Zistili sme, ako na rovnováhu medzi prácou a rodinou