Tehotenstvo a spánok: Tieto tipy vám doprajú kvalitný odpočinok
22. 1. 2019 | PR Servis

Tehotenstvo a spánok: Tieto tipy vám doprajú kvalitný odpočinok

Vedeli ste, že len dvadsať percent tehotných žien sa dobre vyspí? Zvyšok často trpí nespavosťou, ženy v požehnanom stave si totiž obvykle nevedia nájsť polohu, v ktorej by si oddýchli alebo sa kvalitne vyspali.

Rastúce bruško, pribúdajúce kilogramy a bolesti chrbta – tieto faktory vedú k únave, ku ktorej sa často pripoja aj iné hormonálne zmeny, nevoľnosti a časté močenie. Výsledok? Sťažený spánok, ktorý je potrebné prispôsobiť odlišným potrebám tehotnej ženy. Existuje však niekoľko spôsobov, ktorými dokážete spánok vylepšiť.

Doprajte si čerstvý vzduch

Nebojte sa spálňu pred spaním poriadne vyvetrať a ochladiť. Bude sa vám príjemne zaspávať a oddych bude intenzívnejší. Najmä v teplých mesiacoch, kedy sa tehotné zvyknú potiť viac ako obvykle, je dôležité spať v priestore s príjemnou teplotou, ktorá nám vyhovuje.

Správny výber matraca rozhoduje

Kedysi ortopédi odporúčali tvrdý matrac, štúdie však ukázali, že za najvhodnejší sa považuje matrac s penovými pružinami, najlepšie antialergická verzia. Dokáže poskytnúť lepšiu oporu práve v miestach, kde vzniká tlak, prípadne nepríjemná bolesť.

Striedma večerná životospráva

Odporúča sa večer neprejedať ani nepiť litre čaju či iných tekutín, ktoré by vám zabezpečili časté nutkanie na močenie. Tiež nie je dobré sa prejedať alebo jesť mastné a ťažké jedlá pred spaním. Váš spánok by bol ľahký, nepokojný a krátky.

Časté prechádzky pomôžu proti bolestiam

Ak vás bolia kríže alebo spodná časť chrbta, stavte na prechádzky, ktoré vám s týmto problémom pomôžu. Budete sa cítiť lepšie a sviežejšie.

 ehotenstvo-spanok-matrac-mojmatrac-sk_1548102442.jpg

Oblasť hlavy by mala byť vyvýšená

Prečo? Pomáha predchádzať páleniu záhy, ktorým trpí veľké množstvo tehotných žien. Ako si hlavu správne podložiť? Myslite na kúpu kvalitného vankúša, ktorý poskytne oporu krčnej chrbtici či ramenám. Nezabudnite ani na polohovateľný rošt, vďaka ktorému si oblasť hlavy zdvihnete do pohodlnej, vyhovujúcej polohy. Pamätajte na to, že by ste sa pri spaní mali cítiť pohodlne a vaše telo by malo ležať v takej polohe, aby oddychovalo.

Spanie na boku je zdravšie

V poslednom trimestri odborníci varujú pred spaním na chrbte, ktoré znižuje tlak a neprospieva tráveniu. Oveľa zdravšie je podľa gynekológov spať na ľavom boku, nakoľko zlepšuje krvný obeh a pomáha bábätku získať viac živín.

Ilustračné foto: Pixabay,.com, Unsplash.com

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autorky PR Servis

Wobenzym s nami už 30 rokov
Vianočné know-how: Ako prežiť sviatky bez ťažoby na žalúdku?
Poznáte alternatívny spôsob bývania? Čo to je a aké možnosti máte?
Ako na skvelú postavu? Toto je 6 dôležitých faktorov, ktoré viete ovplyvniť a pomôžu vám
Ako napísať list Ježiškovi moderným spôsobom
S akými zdravotnými problémami vám môžu pomôcť CBD produkty?
Ako uľaviť dieťaťu pri zápale nosohltanu, tzv. soplíkom?
Chcete, aby aj počas pandémie malo vaše dieťa dostatočné vzdelanie?

Ďalšie články na podobné témy

Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie VII
Čo má spoločné múdrosť tela s intuíciou?
Neustále studené končatiny? Prezradíme vám, čo je za tým!
Mýlite si pravú a ľavú stranu? Možno máte chybu v mozgu
Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie XIV
Jesenné tipy na posilnenie imunity
Chcete začať cvičiť? Pridajte sa k týmto ženám!
Domáce pleťové masky pre žiarivú pleť

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.