Vianočné know-how: Ako prežiť sviatky bez ťažoby na žalúdku?
5. 12. 2021 | PR Servis

Vianočné know-how: Ako prežiť sviatky bez ťažoby na žalúdku?

Vianoce sú tu! Dobré jedlo k sviatkom jednoducho patrí. A tak sa môžeme tešiť aspoň na lahodnú šunku, skvelý majonézový šalát, vyberané zákusky, koláče od výmyslu sveta nemôžeme zabudnúť aj na alkoholické nápoje. Čo však na to váš žalúdok? Pálenie záhy je jedným z častých a veľmi nepríjemných dôsledkov konzumácie množstva tučných či pikantných jedál. 

Keďže počas Vianoc si dopraje každý z nás a na konzumácií jedla a alkoholu nešetrí, nepríjemný pocit na žalúdku sa môže dostaviť naozaj hocikedy. Nevítaný pocit za hrudnou kosťou v niektorých prípadoch trvá pár minút v tých horších niekoľko hodín. Tipy a triky ako to tento rok s jedlom neprehnať, i na prvú pomoc pri problémoch s trávením vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.

Jedno po druhom

Aj keď sa vianočný stôl prehýba pod všakovakými dobrotami, nesnažte sa zjesť všetky a naraz. Vyberte si jedlá, ktoré sa v žalúdku a črevách nedajú spolu do boja, ale navzájom sa doplnia. Medzi jednotlivými chodmi si doprajte aspoň krátku pauzu, kým žalúdok stihne prijaté jedlo „zaregistrovať“. Odborníci tvrdia, že kým vyšle do mozgu signál, že je plný, môže to trvať až 30 minút! Opatrní by ste mali byť aj vtedy, ak máte vo zvyku podporiť trávenie pohárikom tvrdého alkoholu. Väčšiu službu svojmu žalúdku spravíte dúškom perlivej vody či iného nealkoholického nápoja.

Kvalita pred kvantitou

Dobré jedlo je pôžitkom, to vie každý gurmán. Pokiaľ ho do seba bezmyšlienkovite nahádžete, bude ho žalúdok nielen horšie tráviť, ale môže vás aj nafukovať, prípadne sa „ohlási“ aj žlčník. Spracovať množstvo tučného jedla môže byť tiež problémom pre pečeň, preto nie je ničím neobvyklým, ak sa po hodovaní na druhý deň cítime malátni a bez energie. Skôr, ako do seba napracete ďalšiu syrovú roládu alebo krémeš, dobre si premyslite, či máte na ne skutočne chuť; alebo sa len jednoducho ozvalo vaše „pažravejšie ja“, ktoré sa vám inokedy darí skrotiť.

photo_1638713735.jpg

Hýbte sa!

Aj keď spoločnosť aktuálne funguje vo veľmi obmedzenom režime, ktorý sa týka najmä slobodného pohybu, počas rodinného posedenia si aspoň na chvíľku skočte na čerstvý vzduch. Výhodou sú vlastníci rodinných domov, ktorí si môžu odbehnúť na dvor či záhradu – ostatní sa môžu osviežiť aspoň na balkóne bytu či pri otvorenom okne. Hlboké uvedomelé dýchanie podporí trávenie a činnosť čriev. Skvelým nápadom môžu byť aj rôzne pohybové aktivity s ostatnými rodinnými príslušníkmi.

Prvá pomoc po ruke

V každom prípade sa pripravte aj na to, že sa vám predsa len „podarí“ prejesť. Preplnený žalúdok, nevoľnosť, bolesť hlavy či pálenie záhy, to sú len niektoré z neblahých dôsledkov. Je potrebné mať po ruke prvú pomoc vo forme regulátora kyslosti (napríklad Vyprošťovák od Vitaru), ktorý pomáha pri problémoch ako pálenie záhy a prekyslenie žalúdka.

Hero: Pixabay.com

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autorky PR Servis

Prečo si na nákupy vybrať obchodné centrum?
Patogény v lietadle? Nástrahy letnej dopravy
59. ročník Styl a Kabo ukáže najnovšie módne trendy a privíta zaujímavých hostí
Túžite po dome? Niekoľko tipov ako na to!
Ako ju zbaliť na druhom rande
Ako ho zbaliť na druhom rande
Tipy, ako sa pripraviť na letnú dovolenku
Rady a tipy, ako sa najlepšie pripraviť na tehotenstvo

Ďalšie články na podobné témy

Jesenné tipy na posilnenie imunity
Chcete začať cvičiť? Pridajte sa k týmto ženám!
Od prekyslenia k rovnováhe pomocou troch jednoduchých zásad
Na slovenský trh vstupuje prémiová značka vody GLACÉAU smartwater
Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie VII
Je celozrnné pečivo naozaj lepšie?
Zemiakový šalát alebo slané tartaletky?
Tehotenstvo a spánok: Tieto tipy vám doprajú kvalitný odpočinok