Začiatok nového roka bez chorobného odkladania vecí
21. 1. 2018 | Zuzana

Začiatok nového roka bez chorobného odkladania vecí

Čas letí a my sme už niekoľko dní v novom roku. Toto obdobie je už tradične spojené s rôznymi novoročnými predsavzatiami, novými plánmi a cieľmi. Začíname tak nejako odznova. Na tom by nebolo nič zlé, ak sme schopný svoje predsavzatia dotiahnuť do úspešného konca. Príliš veľa úloh v nás môže vyvolať chaos, nevieme čo skôr. Vyvíjame na seba tlak a nakoniec začneme dôležité veci odkladať, vyhýbame sa ich realizácii, lebo z nich máme jednoducho strach. Dali sme si za cieľ príliš veľký kus.

Prokrastinácia

Chorobné odkladanie úloh a povinností na neskôr. Určite sa s touto vecou stretol každý aspoň raz. Keď je toho nad hlavu, je oveľa jednoduchšie to vzdať, alebo sa tomu vyhnúť, posunúť to na zajtra, alebo dokonca na neurčito. Ten cieľ pred nami sa nám zdá taký obrovský, že jednoducho neveríme, že by sme to mohli zvládnuť. No a potom si to pred sebou obhájime nejakou výhovorkou typu „ja na to nemám, nie som dosť dobrý, je toho veľa, nestíham či nemám na to čas“. Pritom stačí mať trochu pochopenia a láskavosti k sebe samému, porozumieť svojmu prístupu, zmeniť ho a jednoducho dosiahnuť svojich cieľov bez zbytočnej námahy a úsilia.

Nový začiatok

Dajme tomu, že si dáte nejaké to predsavzatie. Už tento prvý krok je nesmierne dôležitý k tomu, aby šlo dosiahnutie cieľa hladko. Váš vytýčený cieľ vám musí dávať zmysel a musí vás baviť. Musíte to robiť pre seba, nie preto, že by sa to malo, alebo preto, že to robia ostatní. Napríklad sa rozhodnete, že začnete športovať. Tu je dôležité vybrať si druh pohybu, ktorý vás baví a je vám príjemný. Nenechajte sa ovplyvniť trendmi, spoliehajte sa na svoju intuíciu a zvoľte šport, ktorý vám je príjemný.

 pexels-photo-267968_1516544401.jpg

 Menej je viac

Nevyvíjajte na seba prehnané nároky. Ak ste v živote nebehali a rozhodnete sa behať, tak počítajte s tím, že asi na prvý krát neubehnete desať kilometrov. Úspech bude už len to, keď sa prezlečiete do športového a vyleziete pred dom. Ubehnete sto metrov a môžete si gratulovať. Pravidelnosť si nastavte podľa seba. Naozaj neberte ohľad na nikoho iného. Ak je v tejto chvíli pre vás behať dvakrát týždne veľa, tak uberte. Stačí keď si zabeháte raz do týždňa. Stanovte si deň aj hodinu a splniteľný cieľ koľko ubehnete. Keď dodržíte a splníte svoje ciele, budete mať so seba dobrý pocit, vaša kondícia sa bude zvyšovať a môžete si kilometre postupne pridávať. Cvičenie si budete užívať a nebude to zbytočné trápenie. S takýmto nastavením dosiahnete lepšie výsledky.

Ilustračné foto: Pexels.com

Ďalšie články od autorky Zuzana

Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie VI
Ľudia nám vraj nastavujú zrkadlo. Ale čo keď sa v ňom nevidím?
Môže byť človek úplne voľný ako vták? Áno, ale nesmie sa báť svojich temných stránok
Chcete niekomu skutočne pomôcť ? Tak ho prestaňte zachraňovať.
Odborníci na imunológiu to už dávno vedia, naučte sa odpúšťať aj vy.
Hlboký vnútorný mier ako znamenie rovnováhy, všetko ostatné je trvalo neudržateľné
Detox pomocou empsomskej soli zaručene naštartuje váš lymfatický systém
Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie V

Ďalšie články na podobné témy

Môže byť človek úplne voľný ako vták? Áno, ale nesmie sa báť svojich temných stránok
Neviete ako ďalej a ste s rozumom v koncoch? Nechajte si poradiť od svojho srdca
Ublížiť slovom je viac než jednoduché, dávajme si pozor na to, čo ostatným oznamujeme
Nové "ja" v roku 2018. Ako zmeniť svoj život k lepšiemu!
Niekedy nemusíme ani nič povedať, prezradí nás reč tela
Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie V
Tulku Lama Lobsang v Bratislave a učenie buddhistickej psychológie
Frustrácia ako začiatok niečoho nového

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.