Zdravé telo znamená zdravý spánok
11. 11. 2022 | PR Servis

Zdravé telo znamená zdravý spánok

Životný rytmus sa v posledných desaťročiach výrazne zrýchlil, najmä na úkor času na spánok. Mnohí ľudia zabudli, že hlavným zdrojom energie pre produktívnu prácu je spánok. Na opätovné získanie plnej energie je potrebných v priemere 8 hodín spánku. V tomto čase sa zrýchľuje aj metabolizmus a proces obnovy buniek, preto sa spánok trvajúci 7-9 hodín nazýva spánok krásy.

Životný rytmus sa v posledných desaťročiach výrazne zrýchlil, najmä na úkor času na spánok. Mnohí ľudia zabudli, že hlavným zdrojom energie pre produktívnu prácu je spánok. Na opätovné získanie plnej energie je potrebných v priemere 8 hodín spánku. V tomto čase sa zrýchľuje aj metabolizmus a proces obnovy buniek, preto sa spánok trvajúci 7-9 hodín nazýva spánok krásy.

Normy spánku

Od 50. rokov minulého storočia vedci na základe výskumu dospeli k záveru, že čas zdravého spánku závisí od veku človeka. Na základe týchto zistení boli všetci ľudia rozdelení do vekových skupín a pre každú skupinu boli vypracované odporúčania pre dostatočný spánok:

nshotofhtmltidy-onlinemarkupcorrector_1668152838.jpg

К Ako vidíte, nikomu sa neodporúča spať menej ako 7 hodín. Niekedy sa však človek aj po spánku potrebný počet hodín zobudí nevyspatý. Kvalita spánku je nevyhnutná na to, aby telo získalo potrebnú dávku energie a elánu. Početné prerušenia spánku a nepokojný spánok signalizujú poruchu v tele alebo nevhodné podmienky.

Metropolitný štýl

Spánok je dobrá vec, ale pre väčšinu ľudí je dôležitá otázka, ako tento čas nájsť. Hlavnou chybou je snaha vtesnať 8 hodín spánku do nočného času, ale kvôli práci, letom, nočným zmenám nie je možné si oddýchnuť celú noc.

Výsledkom mnohých experimentov je kontroverzná metóda polyfázového spánku: nočný spánok skrátený z 8 na 3 až 5 hodín a zvýšenie počtu zaspávania počas 24 hodín. Táto technika je veľmi individuálna, ale každý, bez ohľadu na vek alebo životný štýl, si môže vytvoriť návyk na kvalitný spánok.

Existuje cesta von

Ak chcete zlepšiť kvalitu svojho spánku a odpočinku, musíte venovať pozornosť 6 základným aspektom:

Nič vám nebráni dobre sa vyspať

Spánok a odpočinok znamenajú útulnosť a pohodlie, kde sa telo môže úplne uvoľniť. Nesprávna poloha krku alebo hlavy môže byť vážnou prekážkou odpočinku. Stuhnuté svaly, bolesti hlavy, osteochondróza, stláčanie krčnej chrbtice sú len niektoré z mnohých chorôb a problémov na zozname.

Anatomický vankúš je navrhnutý tak, aby zabránil nepohodliu, ktoré nám bráni v správnom odpočinku.

pastedimage017_1668152838.jpg

Na tento účel bol vyvinutý ergonomický tvar, ktorý zabezpečuje prirodzenú a maximálne pohodlnú polohu tela, ako aj špeciálne výplne, ktoré nespôsobujú alergické reakcie. Rôzne modely ortopedických vankúšov umožňujú zohľadniť individuálne potreby každého človeka.

Pri výbere je potrebné zohľadniť vaše preferencie, pretože každý sme iný. Starajte sa o svoje zdravie tak, ako to potrebujete!

Sladké sny a sladké sny!

Na základe: https://ortek.sk/

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autorky PR Servis

Aké sú štýly džínsov?
Boho štýl – poznáte ho?
Skôr než kúpite byt
Očkovanie ako postrach detí? Vyhnite sa strachu z injekcií
Ako si posilniť imunitu? Máme pre vás pár tipov
Geniálna superpotravina? Spirulina a jej preukázané účinky na zdravie
Ako sa správať na ceste, keď ste chodec alebo vodič?
Pančuchy - oživ svoj outfit

Ďalšie články na podobné témy

MYSLÍTE NA SVOJE ZDRAVIE? PORADÍME, AKO SI DOPRAJETE SPRÁVNY RELAX I NA JESEŇ
Spite ako v bavlnke: 4 tipy ako dosiahnuť komfort po akom túžite
Spánok: Ako si zlepšiť kvalitu spánku a prečo je spánok dôležitý?
Ako sa cvičí jóga v Malackách
Ako zregenerovať v tomto pochmúrnom počasí?
Objavte 15 tipov pre skutočne luxusnú relaxáciu
Céčko nie je žiadne béčko
Prirodzené zakrivenie chodidiel – ako by mali vyzerať u zdravého človeka?