Čo pomáha pri reume?
1. 7. 2022 | PR Servis

Čo pomáha pri reume?

Pojem bolí ma celé telo, žiaľ, už zľudovel pre dlhodobý sedavý životný štýl, pre stres, nedostatočnú stravu a pre málo pohybu. Aj tieto faktory sa môžu pripísať k stuhnutiu a bolestiam svalov, kĺbov a šliach. Neskôr sa na nich dajú pozorovať opuchy, čo postupne môže zasahovať celý pohybový aparát. Je za tým reuma? Jej spúšťače sú nejasné, vedecky neidentifikované, preto treba byť obozretnejší a chrániť sa pred jednou bolestivejšou fázou než druhou. Ako si teda pomôcť pri tejto nevyliečiteľnej chorobe?

Viete o reume aj to, že…

Tento chronický zápal postihuje nielen pohybovú sústavu, ale aj iné orgány, ako napr. srdce, pľúca, kožu, obličky a oči? A naozaj ohrozuje viac ženy ako mužovviac starších ako mladších? Jednoznačne sa na to nedá odpovedať, ale súvislosti nachádzame napr. v hormonálnych zmenách v menopauze, keď sa látkové výmeny dotýkajú kostí, resp. kostnej hmoty. Taktiež v dnešnom hektickom spôsobe života už nepostihuje len starších, ale čoraz viac ňou trpia mladí, produktívni ľudia okolo 30 rokov.

V prvých fázach sa reuma vôbec nemusí javiť ako nebezpečná. Ide však o systémové a nevyliečiteľné ochorenie, ktoré je možné v istej fáze „uspať“. Na to treba dodržiavať disciplinovanú liečbu, aby sme postihnutie kĺbov a ostatných orgánov pociťovali čo najmenej.

Reumatické ochorenia delíme na cca. 150 podskupín, kde sa medzi najrozšírenejšie dostáva:

       reumatoidná artritída (bolesť v prstoch na rukách a nohách),

       osteoporóza (postupná redukcia kostnej hmoty)

       artróza (poruchy v chrupavke kĺbu)

       Morbus Bechterew (chronický zápal chrbtice)

       psoriatická artritída (ekzematické prejavy na koži) a veľa ďalších.

Pri reume sa zmeny dotýkajú celkového životného štýlu, úprav v strave, pitnom režime a v pohybe.

Ako dosiahnuť úľavu pri reume?

Pri bolestiach svalov a kĺbov sa mnohí mylne domnievajú, že pohyb im viac ubližuje, ako prospieva. Preto naďalej „pestujú“ sedavý spôsob a len občasne alebo nárazovo sa venujú pohybovým aktivitám. Takto si môžu ešte viac uškodiť, preto sa odporúča primeraný pohybový tréning, ideálne konzultovať s lekárom a cvičiť pod odborným dohľadom. Pomáhajú prechádzky, plávanie, jóga a bicyklovanie 3-krát do týždňa pri dostatočnej regenerácii.

Nielen po cvičení, ale aj pri bolestiach pociťujeme úľavu pomocou chladivých obkladov alebo gélov. Odporúčané sú nechtíkové obklady na zmiernenie zápalu a podráždenia nervov, ale aj rôzne tinktúry. Môže ísť o topoľové, vŕbové alebo túžobníkové.

Pri reume minimalizujeme v jedálničku všetko, čo pôsobí zaťažujúco na vnútorné orgány a môže podnecovať zápalové procesy. Vyhýbame sa preto polotovarom, mastným jedlám, sladkostiam, rastlinným maslám a červenému mäsu. Doprajeme si viac vlákniny a sezónneho ovocia (napr. čerešne a višne so silným protizápalovým účinkom).

Zakladáme si na pestrej strave a primeranom pitnom režime, ktorý možno priamo zacieliť na reumatické ťažkosti. Sortiment produktov na reumu nájdete aj na Zdravysvet spolu s cennými radami, ako ochoreniu predchádzať.

Zdroj obrázka: evrymmnt / Shutterstock.com

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autora PR Servis

Dosiahnite bezchybnú pleť s BB Glow procedúrou: Výhody a použitie výrobkov Stayve
Mikrobylinky: Výhody Domáceho Pestovania
Dámsky ruksak nemusí byť nudný: ako ho skombinovať s outfitom?
Kuchyňa pre celú rodinu - tipy, ako navrhnúť multifunkčný priestor
Máte doma kutila a bude mať sviatok? Máme tipy na darčeky
Základné informácie o reumatoidnej artritíde
Revolúcia v starostlivosti o pleť: Vegánsky retinol a jeho účinky
Obuv patrí medzi najdôležitejšie časti turistickej výbavy

Ďalšie články na podobné témy

S mykózou si poradíte aj sama
Unikátna technológia Filmogel® na drobné poranenia
Tabletka od bolesti hlavy? Skúste najskôr magnézium
Tehotenstvo a (ne)dostatok zinku
Kyselina hyalurónová pomáha aj očiam
Čo je získaná, adaptívna imunita?
Dokáže homeopatia zmierniť priebeh ovčích kiahní?
Včely nám nedávajú len med, ale aj propolis. Poznáte jeho účinky?