Prečo by ste nemali chudnúť do plaviek na poslednú chvíľu
3. 7. 2019 | PR Servis

Prečo by ste nemali chudnúť do plaviek na poslednú chvíľu

Blíži sa leto a vy sa potrebujete dostať do formy? Nech už máte na chudnutie akékoľvek dôvody, nenechávajte si to na poslednú chvíľu, pretože sa vám to nemusí vyplatiť. Povieme si o dôvodoch, prečo je chudnutie na poslednú chvíľu nevhodné a zároveň sa zameriame priamo na tipy, ako chudnúť správne.

Prečo nechudnúť na poslednú chvíľu

rsz-1image3-7_1562055145.jpg

O tom, ako začať chudnúť, píše naozaj veľa portálov a influencerov. Ak však chcete schudnúť tým správnym spôsobom, je potrebné zamerať sa iba na odporúčania, ktoré vám poskytujú informácie z overených zdrojov.

Mohli by sme povedať, že na väčšinu z toho, čo ste o chudnutí doteraz počuli, môžete rovno zabudnúť. Nedávna štúdia zo škótskej University of Glasgow zistila, že až 90 % influencerov

poskytuje nepresné informácie o chudnutí. Poďme sa teda spoločne pozrieť na nevýhody chudnutia na poslednú chvíľu a na to, ako to robiť správne. 

rsz-1image2-13_1562055136.jpg

Chudnúť na poslednú chvíľu = ešte rýchlejšie to nabrať späť

Bohužiaľ neexistuje žiadna diéta, s ktorou zhodíte kilá navyše rýchlosťou svetla. Možno vám preto chudnutie príde komplikované, no nie je to nič zložité. Na chudnutie nevyhnutne nepotrebujete žiadne špeciálne jedlá či nápoje, ani výživové doplnky. 

Princíp chudnutia pomocou diéty funguje na jednom základnom princípe - kalorický príjem a výdaj. Ak počas dňa spálite viac energie ako z jedla prijmete, budete chudnúť. Nanešťastie, aby vám to fungovalo a výsledky aj vydržali, treba na to ísť postupne.

Odporúčané čítanie: Koľko sa dá schudnúť?

Nevýhodou nárazového chudnutia do plaviek na poslednú chvíľu je, že svoje telo zbytočne trápite, pretože chcete schudnúť až príliš rýchlo. Môžete si tak ale skôr ublížiť, ako pomôcť. Pravdepodobne aj schudnete, ale kilá pôjdu veľmi rýchlo späť, ak s diétou prestanete. Okrem toho si môžete rozhádzať hormóny, trpieť nedostatkom živín a byť bez nálady, čo vám koniec koncov naozaj veľmi nepomôže.

Ako na efektívne stravovanie:

● určte si, koľko kalórií môžete denne prijať

● takisto si vyhraďte množstvo bielkovín, cukrov a tukov v strave

● zostavte si jedálniček, ktorý viete dodržať

● postupne si prispôsobujte množstvá podľa toho, ako na diétu reaguje vaše telo

● myslite na to, že zo dňa na deň neschudnete a že to chce čas

rsz-1image1-13_1562055129.jpg

Nie každému vyhovuje každá diéta

Vyššie sme spomenuli prispôsobovanie si množstva jedla pri diéte. Práve o tomto bode treba hovoriť, keďže je kľúčovým faktorom pre efektívne chudnutie

Nech už si zvolíte akýkoľvek typ diéty, od prerušovaného hladovania, cez keto diétu alebo akúkoľvek inú, nejde ani tak o diétu samotnú, ako o to, či je pre vás daná diéta udržateľná, vhodná pre váš životný štýl, či pri nej dokážete prijať menej energie a koľko počas dňa spálite. Bez ohľadu na rozloženie makroživín budete chudnúť iba v prípade, ak budete v kalorickom deficite.

Ak si zvolíte príliš drastické riešenie, nebudete mať dostatočné množstvo živín, čo vyústi do celkovej slabosti. V tom horšom prípade nastane nenávidený jojo efekt a za chvíľu budete opäť na začiatku. Takisto, ak vaše telo nie je zvyknuté na intenzívne tréningy a zrazu ho začnete poriadne drilovať, na krátku dobu vám to môže a asi aj bude fungovať, no takisto to môže viesť k celkovému vysileniu.

rsz-image4-19_1562055152.jpg

Ako chudnúť správne

Tak ako ste kilá nenabrali za týždeň, ani do skvelej formy sa nedostanete v priebehu pár týždňov pred dovolenkou. Ak sa chcete dopracovať k vysnívanej postave či k zdravému telu, treba si byť vedomý toho, že to bude pár mesiacov trvať.

Ak by sme to mali zhrnúť, na začiatku je najvhodnejšie nastaviť si efektívne stravovanie a postupne pridávať aj primeranú fyzickú záťaž. Ak by ste po čase stále nevideli zmenu, máte dve možnosti. Buď uberiete na prijatých kalóriách, alebo pridáte na cvičení. Inej cesty niet.

Aby ste sa vyhli jojo efektu, chudnite rozumne, čo znamená prijať približne o 20 % kalórií menej, ako počas dňa spálite. Ak napríklad počas dňa spálite 1600 kalórií, prijmite okolo  1300 kalórií. Nájdite si ideálny jedálniček a tréningový plán si nastavte tak, aby ste videli výsledky. Ostanete tak motivovaní, no zároveň sa zbytočne nezničíte.

Viac praktických a overených rád ohľadom výživy a chudnutia nájdete na fitnessrevolution.sk.

PR Servis

Radi umiestnime aj Vaše články, kontaktujte nás

Ďalšie články od autorky PR Servis

Eva Mária Rohrman: Zlato sa čistí ohňom
Cestovanie s deťmi - 10 rád, na čo nezabudnúť
Lepok – zbytočný strašiak alebo tichý nepriateľ?
Šamorín bude hostiť majstrovstvá sveta v triatlone
Beháš, plávaš, bicykluješ? Tak poď vyskúšať svoj prvý triatlon!
Prečo a ako investovať do P2P pôžičiek
Kolekcia "99" - jar a leto v podaní Michaely Ľuptákovej
Influencerská kolekcia na jar a leto 2019 je tu!

Ďalšie články na podobné témy

Ako žrať a nepribrať III.: užitočné sacharidy
Ako žrať a nepribrať IV.: Bojíme sa tukov
Tak trochu iná dovolenka
Ako žrať a nepribrať I.
Ako žrať a nepribrať II.
Uvarte si Karkade. Čaj, ktorý vás zahreje aj ľadovo osvieži
Užitočné cestovateľské web stránky, ktoré ti ušetria peniaze
Čo na dovolenku?

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.