Ako zahnať jesenný splín?
26. 9. 2019 | Janka P.

Ako zahnať jesenný splín?

Na jednej strane má jeseň určitú krásu, ktorá spočíva v nádhernej palete farebných odtieňov, no je tu aj jej odvrátená stránka. V podobe daždivých a chladných dní, ktoré vyvolávajú melancholickú náladu, náznak stresu či dokonca v niektorých prípadoch aj depresií. Ako zabrániť tomu, aby naša nálada neklesala rovnako rýchlo, ako ortuť teplomera?

Jedným z najlepších liekov na sklesnutú náladu je slnko. Každý dá za pravdu, že so slnečnými lúčmi je všetko naokolo zrazu krajšie, spolu s nimi sa rozžiarite aj vy, kútiky úst vám smerujú nahor, jednoducho máte dobrú náladu. Jesenné dni však bývajú na slniečko skúpe. Ako zažiariť namiesto neho?

Pustite do svojho života farby

Ak je vonku sychravé a upršané počasie, aj to pestrofarebné lístie odrazu stratí svoje farby. Všetko je tmavé, pochmúrne, všetci sa mračia a na uliciach vidíme hlavne sivú a čiernu farbu. Dokonca i nejedna štúdia dokázala, že ľudia majú tendenciu svojím správaním a odevom kopírovať počasie. Stačí však do svojho domova a šatníka pustiť veselé motívy, ktoré ovplyvnia nielen naše psychické rozpoloženie, ale aj náladu ľudí okolo nás. Chmáry ospalých jesenných dní spoľahlivo rozoženiete žltou, oranžovou, červenou a zelenou farbou. Nebojte sa siahnuť hlavne po žltej, ktorú väčšina ľudí vníma veľmi pozitívne. Asociuje nám totiž teplo a slnko, ktoré nám tak v tomto období chýbajú. Oranžová farba vám zase dodá okrem kreativity aj väčší pocit životnej energie. Úsmev na tvári vyčarí jasnejšia zelená a podobne aj červená, s ktorou však treba zaobchádzať opatrnejšie.

Strava a pohyb

Je vedecky dokázané, že depresiu dokážu poraziť vitamíny skupiny B. Majú významný vplyv na duševné zdravie a ich nedostatok sa dokonca spája s vážnejšími psychickými chorobami. Ak vám chýba thiamín alebo vitamín B1, máte zvýšené riziko vzniku depresie, úzkosti a podráždenosti. Riboflavín, teda vitamín B2, zase zodpovedá za psychózy. Naservírujte si vitamín B1 na tanier! Nachádza sa v strukovinách, klíčkoch, orechoch, ovsených vločkách a v zelenine. Losos, vajcia, ovocie, semená a mandle v sebe ukrývajú poklad - vitamín B2. Nezabúdajte aj na niektoré bylinky. Šafran slúži ako prírodné antidepresívum vďaka svojim účinným látkami. Zvyšuje hladinu serotonínu a dopamínu, čo prispieva k lepšej nálade a pocitu šťastia. Podobne na nás pôsobí aj škorica a vanilka, ktorá svojou vôňou zmierňuje nervové napätie. Duševnú kondíciu zlepšuje celkovo zdravé stravovanie a pohyb, nech je akékoľvek ročné obdobie. Stačí aspoň jedna prechádzka denne a zvýšený príjem ovocia a zeleniny a hneď sa budete cítiť lepšie, ani nebudete vedieť ako.

Nebuďte sami

Čo je lepšie, než zahnať jesenný smútok v spoločnosti ľudí, ktorých máte radi? Nič sa nevyrovná času, stráveného v spoločnosti priateľov či blízkych. Zrejme sa vám v zlom počasí nebude chcieť ísť nikam, no premôžte sa. Choďte na nákupy, do kina alebo prežite romantický večer vo dvojici. Posedenie s priateľmi vám môže pomôcť prekonať nepríjemnú náladu a osviežiť ducha.

Plánujte aktivity

V lete zvykneme plánovať rôzne výlety a stretnutia a viac času trávime vonku ako doma. Robte tak aj na jeseň! Buďte činní, plánujte si aktivity, aby ste boli niečím zamestnaní. Ak budete mať zamestnanú myseľ, budete sa venovať koníčkom a zábavným činnostiam, pochmúrna nálada nehrozí. Výborným spestrením jesenných dní sú wellness pobyty, kde načerpáte novú energiu a zároveň si oddýchnete či plánovanie výletov. Čoskoro sú tu vianočné trhy. Čo takto sa pozrieť na vianočnú atmosféru do zahraničia?

Ďalšie jednoduché tipy, ako sa zbaviť nálady na bode mrazu:

Nedovoľte sychravému počasiu, aby vám vzalo úsmev z pier. Život je krátky na to, aby sme si ho nechali pokaziť bláznivými vrtochmi počasia. Vyzbrojte sa dobou náladou a nič vás nerozhádže!

Ilustračné foto: Pixabay.com

Janka P.

Ďalšie články od autorky Janka P.

Zázračné účinky bozkávania. Toto všetko sa deje s naším telom pri prejave nežnosti!
Ako sa starať o pleť na jeseň?
Diéta z doby kamennej: Čo sa skrýva pod paleontologickým stravovaním?
Ako byť krásna na cestách? Tipy, ako zažiariť aj bez plného kufra!
Recepty na domácu zmrzlinu, z ktorej nepriberiete!
Môže žena cestovať sama? Dovolenka osamote vám zmení pohľad na život!
Pokožka v lete: Takto ju dôkladne pripravíte na teplé dni!
Jarné zdravie z byliniek

Ďalšie články na podobné témy

Seriál psychosomatika, keď dušu niečo trápi, tak telo ochorie VII
Jesenné tipy na posilnenie imunity
Chcete začať cvičiť? Pridajte sa k týmto ženám!
Ako nosiť pončo?
Rýchle a chutné recepty pre jesennú barbecue party
Ako sa starať o pleť na jeseň?
Tipy ako stráviť jesenné dni
Prečo odložiť dovolenku na neskôr? Výhody, ktoré vás presvedčia

Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. Viac informácií o súboroch cookie nájdete tu.